Vil du være med å digitalisere og effektivisere Lønnsavdelingen?

Sandnes kommune

  • Sandnes, Rogaland
  • Fast
  • Fulltid
  • 1 dag siden
Vi er et sentralt lønningskontor som fører lønn for Sandnes kommune og flere andre kommunale og interkommunale foretak. I dag er vi 14 medarbeidere med et høyt faglig miljø. Vårt ansvar er å utbetale rett lønn til rett tid, kreve inn refusjoner og foreta lovpålagt rapportering av arbeids og lønnsdata til offentlige instanser og pensjonskasser.Vi har systemansvar for lønns- og HR systemet Visma Enterprise HRM, og reiseregningssystemet Expense, som innebærer drift og vedlikehold av systemet, integrasjoner og datatransport mot andre systemer internt og eksternt. Ansvaret for GDPR, datakvalitet, bakgrunns- og grunndata ligger også hos oss.Vi jobber nå med å utvide og oppgradere vårt lønnssystem til en digital plattform.ArbeidsoppgaverVi ser etter deg som har god IT- og systemforståelse, som kan bidra til å drifte våre IT-systemer og tilhørende rutiner. Du vil delta i faglige- og digitaliserings prosjekter hvor lønningsavdelingens fraværsgruppe er involvert. Du vil være en fagperson på lønnsområdet, med hovedvekt på foreldrepermisjoner, fravær og refusjoner.Vi ser etter deg som trives i skjæringspunktet mellom IT og lønn/fravær, og som evner å omsette lover og avtaler i praktisk, systematisk og effektiv drift i IT systemer.
Oppgavene kan innbefatte, men er ikke begrenset til:
  • Selvstendig ansvar for oppfølging av foreldrepenger, utvikle systemer og rutiner
  • Kontroll av fraværsdata fra forsystemer
  • Oppfølging av sykepenger og maksdato mot NAV og ledere
  • Saksbehandle lønns- og fraværssaker med utstrakt service til våre ledere
  • Rapportere, kontrollere og avstemme mot regnskap, årsoppgjør
  • Kontrollarbeid datakvalitet
  • Prosjekter
  • Rapporteringer
Kvalifikasjoner
  • Krav om norskferdigheter på minimum nivå B2
  • Relevant utdanning fra høyskole/universitet på bachelornivå. Lengre relevant erfaring med lønnsarbeid kan kompensere for manglende utdanning på bachelornivå
  • Må ha gode datakunnskaper og systemforståelse
  • Ønskelig med erfaring med Visma HRM og Gat
  • Ønskelig med relevant arbeidserfaring
Personlige egenskaper
  • Analytisk
  • Initiativrik og selvgående
  • Fleksibel og endringsvillig
  • Nøyaktig og strukturert
  • Interesse for IT og teknologi
Vi tilbyrHos oss blir du en del av et engasjert og faglig arbeidsmiljø. Du får muligheten til å jobbe med spennende prosjekter og faglig utvikling av avdelingen.
  • Hjem-jobb-hjem avtale
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
Kontaktinformasjon Liv Lysgaard, Virksomhetsleder, +47 46822925Arbeidssted Rådhusgata 1
4306 SandnesNøkkelinformasjon: Arbeidsgiver: Sandnes kommuneReferansenr.: 5010588118
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 21.09.2025Kontaktperson for stillingenLiv LysgaardVirksomhetsleder+47 46822925Kopier telefonnummerOm bedriftenSandnes kommune er kåret til Norges mest attraktive by i 2022. Visjonen vår er: "Sandnes - i sentrum for framtiden" og verdiene våre er "modig, romslig og sunn". Verdiene våre skal vise igjen hos den enkelte medarbeider og måten vi jobber på.Sandnes ligger sentralt på Nord-Jæren, og er blant Norges mest folkerike kommuner. Den består av etablerte storby- og tettstedsområder, og er en av fylkets største landbrukskommuner. Vi har idrettsmiljø i norgestoppen, et yrende kulturliv og vakre friluftsområder på rekke og rad. Kommunen kjennetegnes dessuten av et aktivt næringsliv og en sterk kulturhistorie. Sandnes er alt dette og mye mer!Vi ønsker å være en arbeidsgiver som gjenspeiler mangfoldet i samfunnet. Derfor oppfordrer vi alle kvalifiserte til å søke - uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion, etnisitet eller hull i CV-en.
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort, selv om en har bedt om å bli unntatt offentlighet.Nettsted

Sandnes kommune