Konsulent lønn/fravær og refusjon

Oslo kommune

  • Oslo
  • kr 590.100-661.800 pr år
  • Fast
  • Fulltid
  • 5 dager siden
Arbeidsoppgaver
  • Lønn- eller fravær og refusjonsbehandling
  • Kvalitetssikring av ansettelser
  • Utføre oppgaver i HR-systemet
  • Lønnssaksbehandling i henhold til gjeldende prosesser og rutiner
  • Delaktig i kontroller i forbindelse med lønnskjøring/refusjonskjøring
  • Svare ut henvendelser i brukerstøttesystemet
Kvalifikasjoner
  • Bachelor innen økonomi og administrasjon, regnskap eller tilsvarende. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende utdanning
  • God kjennskap til lov- og avtaleverket, prosesser og rutiner innen fagområdet lønn/fravær
  • God systemforståelse, fortrinnsvis Unit4HR
  • Erfaring fra veiledning og brukerstøtte, fortrinnsvis Kompass
  • God kjennskap til digitale verktøy og Excel
  • Meget gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter
Personlige egenskaper
  • Du er lærevillig
  • Du har god tallforståelse
  • Du er nøyaktig, kvalitetsbevisst og strukturert
  • Du er selvstendig og effektiv
  • Du er løsningsorientert og endringsvillig
  • Du er serviceinnstilt og har gode samarbeidsevner
  • Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
  • Fleksitidsordning
  • Mulighet for delvis hjemmekontor
  • Moderne og nyoppussede lokaler sentralt på Helsfyr, et par minutters gange fra Helsfyr kollektivknutepunkt
  • Gode tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo Pensjonsforsikring
  • Mulighet til å være med å påvirke og videreutvikle lønnstjenesten hos en av Norges største og mest komplekse organisasjoner
  • Stillingen lønnes i lønnstrinn 32-39 (kr 590 100 til kr 661 800) i Oslo kommunes lønnsregulativ, avhengig av erfaring og kvalifikasjoner
Adresse: Grensesvingen 6, 0663 OSLO, NorgeKontaktinformasjonLise OkkenhaugOm arbeidsgiverenUtviklings- og kompetanseetaten (UKE) er Oslo kommunes interne tjenesteleverandør. Vi ivaretar konsernovergripende utviklings-, forvaltnings- og driftsoppgaver, som skal understøtte virksomhetenes behov for effektiv digitalisering og gode digitale arbeidsverktøy for de ansatte. Våre 585 ansatte leverer et bredt spekter av frivillige og obligatoriske fellestjenester til kommunens 50 virksomheter innen blant annet IT, anskaffelser, prosjektledelse, organisasjonsutvikling, lederstøtte, rekruttering, lønn, regnskap, økonomi og kommunikasjon.Vi gir kommunens virksomheter tilgang til smarte, samordnede og universelt utformede arbeidsverktøy, slik at innbyggere og næringsliv får et mest mulig effektivt og godt møte med kommunen.Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.Søkere som ønsker sin søknad unntatt fra offentlighet, bes opplyse om dette og grunngi dette særskilt. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.

Oslo kommune