Om stillingenVed Trondheim bydrift er det ledig en fast 100 prosent stilling som kjøretøyansvarlig. Dette er en nyopprettet stilling og det vil det være en unik mulighet til å kunne påvirke stillingsinnhold og hvordan man løser oppgavene.Trondheim eiendom og Trondheim bydrift har ca 300 kjøretøy. Det er en kjøretøypark bestående av tjenestebiler, tyngre kjøretøy og maskiner.Vi søker en person for å delta i arbeidet med å administrere hele kjøretøyparken. Stillingen er én av to og er plassert hos Trondheim bydrift. Det forventes økt antall kjøretøy på fornybar energi i de neste årene. Som kjøretøyansvarlig vil du få en sentral rolle i administrasjon, planlegging og organisering av hele flåten. Vi ønsker å ta i bruk moderne digitale verktøy og implementering vil inngå i jobben.I stillingen vil du ha utstrakt kontakt med ulike leverandører og rollen vil innebære stor kontaktflate internt i Trondheim bydrift og Trondheim eiendom. For å lykkes i stillingen bør du ha evne til å sette deg inn i de ansatte sin hverdag og forstå deres behov. Du må også ha interesse for bil, kunne jobbe selvstendig og ha overblikk.NøkkelinformasjonSøknadsfrist:03.05.2024Arbeidsgiver:Trondheim kommuneSted:JonsvatnetStillingstittel:KjøretøyansvarligStillinger:1Heltid / Deltid:HeltidAnsettelsesform:FastStillingsprosent:100Webcruiter-ID:4798508807Sosial deling :ArbeidsoppgaverSom kjøretøyansvarlig vil du få ansvar for oppfølging av enhetenes bilhold, slik som:
bidra til at hensiktsmessig teknologi benyttes til biladministrasjon, herunder administrator av programvare for flåtestyring og kjørebok
utarbeide relevant statistikk som anvendes i forbedringsarbeid knyttet til bilhold
planlegge dokumentert opplæring knyttet til kjøretøy og tilhørende utstyr
oppfølging, planlegging og gjennomføring av skadesaker, EU-kontroll, reparasjoner, service og dekkomlegg på en driftsmessig effektiv måte
oppfølging av bestilte kjøretøy og tilleggsutstyr i forhold til leveranser
gjennomføring av mottak, innlevering og utmelding av kjøretøy
oppfølging av kjørte km i forhold til avtale
oppfølging/administrering av bombrikker og lade- og drivstoffbrikker samt piggdekkavgift
Kvalifikasjoner
Utdannelse innen fagkretsen relatert til bil/logistikk/økonomi. Lang erfaring med dokumenterte resultater kan oppveie for utdanningskravet
Erfaring fra administrasjon av kjøretøy, eventuelt annen relevant erfaring
Kunnskap om kjøretøy og generell teknisk kompetanse
Gode IT kunnskaper
Førerkort minimum klasse B
Meget god fremstillingsevne i norsk, både skriftlig og muntlig
God fremstillingsevne i teknisk engelsk, både skriftlig og muntlig
Ønskede kvalifikasjoner
Bakgrunn som mekaniker, kundemottaker, teknisk leder eller serviceleder fra verksted
Erfaringer fra forhandlinger tilknyttet bil, for eksempel fra drift av verksted, leasingselskap, forsikringsselskap, leverandør
Innplassering i stillingskode avhenger av formell kompetanse og erfaring.Personlige egenskaper
Evne til å jobbe strukturert og til enhver tid holde god oversikt
Gode samarbeidsevner og pedagogisk forståelse
Praktisk orientert
Evne til å jobbe selvstendig og trives med en hektisk hverdag
Innovativ
Personlig egnethet vil vektlegges.Vi tilbyr
Utfordrende og varierte oppgaver innenfor et viktig og meningsfullt samfunnsoppdrag
Uformelt og tverrfaglig miljø med engasjerte og kompetente medarbeidere
Stor frihet til å påvirke egen arbeidsdag
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler
Vi gjør oppmerksom på at søknaden kun blir vurdert ut fra informasjonen som foreligger ved søknadsfristens utløp. Sørg derfor for at søknaden din tydelig viser dine ferdigheter og erfaringer. Søknaden må inneholde CV, attester og vitnemål.Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av NOKUT, og godkjenningen må dokumenteres.Adresse: Vikelvvegen 91, 7057 Jonsvatnet, NorgeKontaktinformasjonPer Øystein KarlsenBydriftssjefOm arbeidsgiverenÅpen - kompetent - modigTrondheim kommune er landets tredje største kommune, og Norges største arbeidsplass nord for Dovre med om lag 15 000 medarbeidere. Sammen jobber vi for å gi byens innbyggere gode helse- og velferdstjenester, oppvekst- og utdanningsmuligheter, kultur- og fritidstilbud og et godt bymiljø. Vi er stadig på utkikk etter nye, engasjerte og motiverte medarbeidere.Trondheim kommune er en framtidsrettet og moderne arbeidsgiver som samarbeider med byens forsknings-, universitets- og høgskolemiljø. Hos oss finnes det spennende karrieremuligheter innen en svært bredt spekter av fagfelt. Mange av våre medarbeidere har hatt et langt og variert karriereløp internt i organisasjonen. Les mer om Trondheim kommune på vår og siden .Trondheim kommune legger til rette for mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion, etnisitet, eller hull i CV-en. Trondheim kommune tilrettelegger arbeidsforholdene så langt det er mulig.Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av NOKUT, og godkjenningen må dokumenteres.Vi gjør oppmerksom på at søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jf. Offentleglova § 25.Gyldig politiattest må fremlegges der det er påkrevd.Vi gjør oppmerksom på at det ved behov vil gjennomføres bakgrunnssjekk.