
Avdelingsleder
- Trondheim, Trøndelag
- Fast
- Fulltid
Ved Legevakta jobber du som en del av et tverrfaglig team bestående av leger, sykepleiere, ambulansearbeidere, paramedisinere og helsesekretærer.På Legevakta møter du gjennom hele døgnet pasienter i alle aldre og med ulike behov for øyeblikkelig hjelp. Vi kan garantere at du får en spennende jobb, der du må forholde deg til et bredt utvalg av problemstillinger som omfatter både sykdom, skader og psykiske helseplager. Du får et godt arbeidsmiljø med mye arbeidsglede og meningsfylte oppgaver, og vi kan være med på å gi deg god faglig utvikling gjennom jobben som gjøres.Vi håndterer og behandler pasienter som er i en sårbar situasjon og på bakgrunn av det komplekse feltet vi arbeider innenfor stiller vi store krav til våre medarbeidere. Vi ser helst at du har lang erfaring fra arbeid med akuttmedisin eller sykehus, og har kjennskap til kommunale helsetjenester og legevaktsarbeid. Vi ønsker også at dine relasjonsferdigheter, veiledningskompetanse, og din operative og strategiske tilnærming samsvarer med våre behov. Vi tar det som en selvfølge at du har interesse for utvikling og anvendelse av fagkunnskap.Som ansatt hos oss vil du få sertifisering, kursing, intern opplæring og kompetanseheving som gjør at vi sikrer deg den aller beste kompetanse for at du skal kunne stå i en spennende og krevende jobb.HPR-nummer og minimum tre referanser oppgis i søknaden.NøkkelinformasjonSøknadsfrist:14.09.2025Arbeidsgiver:Trondheim kommuneStillingstittel:AvdelingslederStillinger:1Heltid / Deltid:HeltidAnsettelsesform:FastStillingsprosent:100Webcruiter-ID:5005362218Sosial deling :Arbeidsoppgaver
- Helhetlig lederansvar
- Tett oppfølging av avdelingens medarbeidere gjennom utviklingssamtaler, kompetanseutvikling og sykefraværsoppfølging
- Strategisk kompetanseplanlegging og bevisst ressursutnyttelse
- Sørge for en god og forsvarlig daglig drift av tjenesten
- Forvalte avdelingens budsjett i samarbeid med øvrig ledelse
- Deltakelse i lederteamet og bidra til god arbeidsfordeling og samarbeid
- Samarbeide tett med enhetens HR-team, stab, fagutviklingssykepleier og eksterne samarbeidspartnere
- Bidra til å sikre og følge opp beslutninger i regi av ledelsen
- Bidra til at enheten når sine mål og sikre god informasjon innad i enheten
- Kvalitetsarbeid og internkontroll
- Offentlig godkjent sykepleier. Annen helsefaglig bachelorutdanning med relevant erfaring innen AMK, akuttmottak eller legevakt vil kunne bli vurdert.
- Ønskelig med ledererfaring og personalledelse
- Ønskelig med utdanning i ledelsesfag
- Ønskelig med klinisk kompetanse fra relevant fagområde som AMK og legevakt
- God organisasjonsforståelse
- Gode IT kunnskaper
- Evne til å tåle en uforutsigbar og hektisk arbeidshverdag med høy aktivitet
- Gode kommunikasjonsevner som også innebærer å kommunisere med tydelighet
- Kan jobbe selvstendig og strukturert
- God gjennomføringsevne
- Nytenkende i arbeidet med utviklingen av bærekraftige helsetjenester
- Evne til å jobbe i team
- Gode samarbeidsevner
- Systematisk
- Engasjert og arbeidsom
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
- Godt arbeidsmiljø, selvstendige arbeidsoppgaver og arbeid i team
- Deltagelse i kommunens lederutvikling
- Fleksitid
- Gode utviklingsmuligheter