Lærere og assistent - fast og vikariat
Sandefjord kommune
- Vestfold og Telemark
- Midlertidlig
- Fulltid
- Stillingene tillegges kontakt- og faglærerfunksjon etter behov
- Godkjent læreutdanning
- God kjennskap til IKT
- God klasseledelse og gode relasjonelle egenskaper
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Analysere og følge elevenes læring i fagene
- Arbeide for at hver enkelt elev opplever utvikling, mestring og motivasjon
- Sørge for et trygt, godt og inkluderende læringsmiljø for elevene
- Delta i skolens utviklingsarbeid og bidra til et lærende fellesskap
- Arbeide i turnus ved det forsterkede skoletilbudet
- Arbeide under veiledning ut fra planlagt struktur og metodikk med elever med diagnoser innenfor autismespekteret, AD/HD problematikk eller ulike grader av utviklingshemming
- Du motiveres av å jobbe med ungdom med ulike utfordringer
- Du liker å skape gode relasjoner og samhandle
- Du er positiv, fleksibel, har arbeidsgled
- Du er robust, tålmodig og omsorgsfull
- Et inkluderende arbeidsmiljø
- Et utviklingsorientert profesjonsfellesskap
- Faglige utfordringer
- Systematisk kompetanseheving
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Bedriftsidrettslag
- Bedriftshelsetjeneste
Kommunen følger offentlighetsloven § 25 ved eventuell offentliggjøring av søkerliste.
Du skal ikke sende inn vitnemål og attester. Ta med kopier av disse til et eventuelt intervju.For stillinger der det er krav om politiattest, må godkjent attest fremvises før ansettelse.Om SandefjordskolenSandefjord kommune har ca 62 000 innbyggere og 28 skoler, hvorav 6 er ungdomsskoler, 21 barneskoler og voksenopplæringen. Kommunen ønsker barn og unge som er fremtidsrettede, nyskapende, kritiske og undrende slik at de er klare til å møte fremtidens arbeidsmarked. Sandefjord kommune har høye forventninger til ledelse, ansatte og elever. Kommunen har som overordnet mål å øke elevenes læringsutbytte og bidra til at flest mulig fullfører og består videregående opplæring.Skolen har ansvar for å sikre et inkluderende, trygt og godt skolemiljø som fremmer trivsel og læring. Sandefjordskolen har fokus på sterke profesjonsfellesskap på tvers av skoler og internt i skolene. Velutviklede strukturer for samarbeid, støtte og veiledning på hvordan skolens praksis bidrar til elevenes læring og utvikling, er en viktig del av arbeidet på skolene. Sandefjordskolen har en delingskultur og tett samarbeid mellom skolene om implementeringen av Fagfornyelsen.Digitale verktøy er en selvfølgelig del av det samfunnet vi lever i og den fremtiden elevene skal bli en del av. Det satses på å digitalisere undervisningen i stadig større grad, som pedagogisk og strategisk verktøy for økt læringsutbytte og i tråd med læreplanverket. Alle elever har enten egen ipad eller pc, samt tilgang til et bredt utvalg av digitale læremidler og ressurser. Sandefjordskolen benytter verktøy som Visma flyt, Zokrates, Office 365 og Teams. Skolen skal forberede elever til å bli aktive samfunnsborgere og arbeidstakere. Samarbeid, samhandling og læring skjer via digitale flater både i klasserom, ut mot foresatte og mellom ansatte.