
Kommunedirektør
- Nordland
- Fast
- Fulltid
- Kommunedirektøren har det overordnede, administrative ansvaret i kommunen, og skal lede og utvikle kommunens virksomhet:
- Legge fram saker for politisk behandling i kommunens folkevalgte organer og følge opp politiske vedtak
- Sørge for god økonomisk styring og måloppnåelse
- Lede utviklingsprosjekter, og legge til rette for samhandling på tvers av enheter
- Ivareta personalansvar, og bidra til partssamarbeidet med de ansattes representanter
- Sikre god kommunikasjon med, og service til innbyggerne
- Videreutvikle interkommunalt og regionalt samarbeid
- Høyere utdanning og god økonomiforståelse
- Relevant ledererfaring, gjerne fra offentlig sektor
- Politisk forståelse og evne til å samhandle med politisk ledelse
- Evne til å utvikle gode strategier for endring og utvikling, og sette de i kraft
- En samlende leder som inspirerer, motiverer og inkluderer
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
- Lønn etter avtale
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Hjelp til å skaffe bolig