Samferdsel - Byggeleder, Tynset

Innlandet fylkeskommune

  • Tynset, Innlandet
  • Fast
  • Fulltid
  • 14 dager siden
BeskrivelseDriftsseksjonen i samferdselsavdelingen har ledig 100 % fast stilling som byggeleder/kontrollingeniør.Om enhetenInnlandet fylkeskommune skal bli en sentral samfunnsutviklingsaktør i Innlandet. Vi har fått i oppdrag å bygge en moderne, fremtidsrettet og fleksibel organisasjon som klarer å ivareta mandatet som aktiv samfunnsutvikler på god måte.Driftsseksjonen i samferdselsavdelingen i Innlandet vil ha ansvar for drift og ordinært vedlikehold av 6872 km fylkesveg i Innlandet fylke. Seksjonens leveranser skal være:- profesjonell drift av vegnettet, med høy kvalitet, som gir god og sikker framkommelighet, inkl. akutt vedlikehold- drift av Ransfjordferja inkl. kaianlegg- ordinært vedlikehold, inkl. forarbeider dekke, ordinær dekkelegging, ordinær vegmerking (vedlikeholdsmerking)- tilstandsbasert vedlikeholdsplanlegging, inkl. inspeksjoner, objektog tilstandsregistreringInnholdet i flere av stillingene vil kunne tilpasses kompetanse, erfaring og interesse innenfor fagfeltene.Vi søker deg som
  • har evne til å samarbeide med andre på en god måte
  • har god kontrakts og økonomiforståelse
  • har kjennskap til regelverk og forskrifter innen relevante fagfelt
  • har god skriftlig og muntlig framstillingsevne
  • er selvstendig, målrettet og jobber strukturert
  • har mot og erfaring i krevende forhandlingssituasjoner
  • har evne til å håndtere innspill og engasjement fra berørte parter
  • er fleksibel til arbeidsoppgaver
Nærhet til kontraktsområdet er en fordel.Vi tilbyr
  • lønn etter avtale
  • fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger
Om stillingen
  • 100 % fast stilling
  • arbeidssted Tynset
  • stillingen vil innebære noe reisevirksomhet
  • den som tilsettes i stillingen vil bli innplassert i stillingskode avhengig av krav til stillingen, utdanning og erfaring jf. lov- og avtaleverk
Arbeidsoppgaver
  • ta del i utarbeidelse av konkurransegrunnlag og i anbudsprosessen
  • planlegging av drift/vedlikeholdstiltak på fylkesvegene i kontraktsområdet
  • følge opp entreprenøren sitt arbeid, herunder behandle tekniske avklaringer og endringer, samt følge opp kontinuerlig forbedring i utførelsen av kontraktens prosesse
  • utarbeide gode kontrollplaner, gjennomføre stikkprøvekontroller på utført arbeid av driftsentreprenørene på kontrakten, samt dokumentere og rapportere kontrollresultater
  • innmelding og behandling av data i NVDB
  • være HMS koordinator og ha ansvar innenfor HMS i kontraktsområdet
  • ansvar for og stort fokus på å rapportere HMS, kvalitet, fremdrift og økonomi
  • avslutte og dokumentere gjennomførte tiltak
  • ha kontakt med kommuner, grunneiere, naboer og andre berørte parter
  • ha tett kontakt med interne og eksterne samarbeidspartenere og være en aktiv pådriver for å skape gode samhandlingsforhold i kontraktsområdet
  • det må påregnes å rykke ut hjemmefra for å utføre kontroller ved spesielle hendelser
Ønskede kvalifikasjonerrelevant erfaring fra drift og vedlikehold av veg * fagkunnskap om oppfølging av driftskontrakter
  • gode kunnskaper i bruk av IKTverktøy
  • Søkere må ha førerkort for bil (klasse B)
SøknadFylkeskommunen ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et mål å oppnå best mulig alders- og kjønnssammensetning og å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn. Personlig egnethet vil bli vektlagt.Kopi av attester og vitnemål vil eventuelt bli innhentet senere. Tilsendte attester returneres vanligvis ikke.Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder- for alle stillinger i tannhelsetjenesten og videregående skole.Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jfr offentleglova § 25. Ønske om fritak fra offentlig søkerliste må begrunnes i søknaden.Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.Vi ser fram til å motta søknaden din.

Innlandet fylkeskommune