BeskrivelseDriftsseksjonen i samferdselsavdelingen har ledig 100 % fast stilling som byggeleder/kontrollingeniør.Om enhetenInnlandet fylkeskommune skal bli en sentral samfunnsutviklingsaktør i Innlandet. Vi har fått i oppdrag å bygge en moderne, fremtidsrettet og fleksibel organisasjon som klarer å ivareta mandatet som aktiv samfunnsutvikler på god måte.Driftsseksjonen i samferdselsavdelingen i Innlandet vil ha ansvar for drift og ordinært vedlikehold av 6872 km fylkesveg i Innlandet fylke. Seksjonens leveranser skal være:- profesjonell drift av vegnettet, med høy kvalitet, som gir god og sikker framkommelighet, inkl. akutt vedlikehold- drift av Ransfjordferja inkl. kaianlegg- ordinært vedlikehold, inkl. forarbeider dekke, ordinær dekkelegging, ordinær vegmerking (vedlikeholdsmerking)- tilstandsbasert vedlikeholdsplanlegging, inkl. inspeksjoner, objektog tilstandsregistreringInnholdet i flere av stillingene vil kunne tilpasses kompetanse, erfaring og interesse innenfor fagfeltene.Vi søker deg som
har evne til å samarbeide med andre på en god måte
har god kontrakts og økonomiforståelse
har kjennskap til regelverk og forskrifter innen relevante fagfelt
har god skriftlig og muntlig framstillingsevne
er selvstendig, målrettet og jobber strukturert
har mot og erfaring i krevende forhandlingssituasjoner
har evne til å håndtere innspill og engasjement fra berørte parter
er fleksibel til arbeidsoppgaver
Nærhet til kontraktsområdet er en fordel.Vi tilbyr
lønn etter avtale
fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger
Om stillingen
100 % fast stilling
arbeidssted Tynset
stillingen vil innebære noe reisevirksomhet
den som tilsettes i stillingen vil bli innplassert i stillingskode avhengig av krav til stillingen, utdanning og erfaring jf. lov- og avtaleverk
Arbeidsoppgaver
ta del i utarbeidelse av konkurransegrunnlag og i anbudsprosessen
planlegging av drift/vedlikeholdstiltak på fylkesvegene i kontraktsområdet
følge opp entreprenøren sitt arbeid, herunder behandle tekniske avklaringer og endringer, samt følge opp kontinuerlig forbedring i utførelsen av kontraktens prosesse
utarbeide gode kontrollplaner, gjennomføre stikkprøvekontroller på utført arbeid av driftsentreprenørene på kontrakten, samt dokumentere og rapportere kontrollresultater
innmelding og behandling av data i NVDB
være HMS koordinator og ha ansvar innenfor HMS i kontraktsområdet
ansvar for og stort fokus på å rapportere HMS, kvalitet, fremdrift og økonomi
avslutte og dokumentere gjennomførte tiltak
ha kontakt med kommuner, grunneiere, naboer og andre berørte parter
ha tett kontakt med interne og eksterne samarbeidspartenere og være en aktiv pådriver for å skape gode samhandlingsforhold i kontraktsområdet
det må påregnes å rykke ut hjemmefra for å utføre kontroller ved spesielle hendelser
Ønskede kvalifikasjonerrelevant erfaring fra drift og vedlikehold av veg * fagkunnskap om oppfølging av driftskontrakter
gode kunnskaper i bruk av IKTverktøy
Søkere må ha førerkort for bil (klasse B)
SøknadFylkeskommunen ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et mål å oppnå best mulig alders- og kjønnssammensetning og å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn. Personlig egnethet vil bli vektlagt.Kopi av attester og vitnemål vil eventuelt bli innhentet senere. Tilsendte attester returneres vanligvis ikke.Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder- for alle stillinger i tannhelsetjenesten og videregående skole.Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jfr offentleglova § 25. Ønske om fritak fra offentlig søkerliste må begrunnes i søknaden.Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.Vi ser fram til å motta søknaden din.