Engasjerte sykepleiere/vernepleiere søkes til bofellesskap

Bergen kommune

  • Bergen, Vestland
  • Fast
  • Fulltid
  • 10 dager siden
Arbeidsoppgaver
  • Du vil få faglige utfordringer, både innenfor tradisjonelt miljøarbeid, psykiatri og somatikk
  • Sikre at brukerne får nødvendig hjelp og kvalitativt gode tjenester i henhold til gjeldende lover, avtaler og retningslinjer
  • Ansvarsvakt, Primær-/ sekundærkontaktoppgaver for en eller flere beboere / Miljøarbeid
  • Håndtering av utfordrende atferd
  • Kontakt / møter og tverrfaglig samarbeid med interne og eksterne aktører
  • Vernepleier faglige / sykepleier faglige oppgaver som oppfølging av medisinhåndtering og elektronisk rapportering (forbeholdt vernepleiere og sykepleiere)
  • Miljøterapeuter kan bli vurdert til å få fullmakt i legemiddelhåndtering
  • Oppfølging og implementering av interne rutiner og retningslinjer
  • Utarbeiding og oppfølging av vedtak etter hotl. kap. 9 og bruker rettighetslovens kap. 4A.
  • Veiledning og opplæring av medarbeidere
  • Ansvar for å utarbeide / oppdatere blant annet IP og miljø permer.
  • Administrative oppgaver innen IT- systemer som bl.a. RS, UBW, Profil
  • Praktiske gjøremål i bolig og andre delegerte oppgaver fra leder
  • Muligheter for å bidra som ressursperson i bo tjenesten for definerte fagområder.
  • Bidra til å fremme et godt arbeidsmiljø og omdømme.
  • Delta i kvalitetsarbeid og kvalitetsforbedring
Kvalifikasjoner
  • Autorisert vernepleier/sykepleier.
  • Personer utenfor Skandinavia må dokumentere språkferdigheter på B2-nivå i norsk skriftlig og muntlig igjennom bestått B2 prøve i norsk
  • Må ha god skriftlig og muntlig formidlingsevne.
  • Må ha gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter
  • Må ha god forståelse og kunnskap om hotl.kap. 9 og kap. 4A.
  • Må ha god forståelse og kunnskap om dataverktøy
  • Personlig egnethet og interesse for tjenesten er en forutsetning og vil vektlegges særlig
  • Gyldig politiattest må fremvises ved ansettelse
  • Ha gyldig arbeids- og oppholdstillatelse
  • Førerkort klasse B er svært ønskelig
Personlige egenskaper
  • Du er varm, rolig og tålmodig i møte med brukerne
  • Du har evne og vilje til å sette seg inn i gjeldende lovverk for etatens tjenesteområde
  • Må være fleksibel, løsningsorientert, serviceinnstilt og god til å samhandle
  • Har høy etisk bevissthet og evne til kritisk refleksjon.
  • Må være lojal mot beslutninger som treffes
  • Evne til å tenke og handle strategisk og analytisk
  • Åpen, lojal og pålitelig
  • Ansvars -og holdningsbevisst, selvstendig
  • Gode gjennomføringsevner
  • Faglig engasjement
  • Bidra til å være med å etablere et positivt arbeidsmiljø
  • God omstillingsevne og åpen for endringer
Vi tilbyr
  • Lønn etter tariff
  • Spennende faglige utfordringer og meningsfylte arbeidsoppgaver
  • Gode utviklingsmuligheter
  • Et bredt spekter av ulike kurs og kompetansehevende muligheter.
  • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring
  • Et godt arbeidsmiljø med rause kollegaer
  • Mulighet til bidra som ressursperson innen ulike fagområder
  • Mulighet for kompetansetillegg for relevant videreutdanning
Adresse: Landåsveien 33, 5097 Bergen, NorgeKontaktinformasjonLouis NdikumanaKonstituert avdelingslederE-post: Louis-Philippe.Ndikumana@bergen.kommune.noOm arbeidsgiverenBergen kommune søker motiverte medarbeidere som er kompetente, åpne, pålitelige og samfunnsengasjerte. Kvalitet i tjenestene skapes gjennom godt arbeidsmiljø og mangfold blant ansatte.

Bergen kommune