Vil du jobbe i en kommune i utvikling?
- Årnes, Viken
- Fast
- Fulltid
Vil du være med på laget? Vi søker nå 2 nye saksbehandlere!Byggesaksavdelingen har nå ledig 2 faste stillinger i 100% som rådgiver.I byggesaksavdelingen jobber vi for å sikre en effektiv, god og løsningsorientert saksbehandling som et ledd i å imøtekomme kommunens verdier om nærhet, engasjement og synlighet. Kommunen nærmer seg 25 000 innbyggere, og avdelingen opplever en spennende utvikling og mange innkomne søknader. Fremover forventer vi en økning i større byggeprosjekter hvor vi trenger nye, engasjerte medarbeidere med på laget.Stillingen er organisert under kommunalområdet Samfunn og miljø i avdeling Byggesak, med arbeidssted Årnes. Det er to minutters gange fra Årnes stasjon til rådhuset. Kommunalområdet omfatter også avdelingene Kommunalteknikk, Landbruk, Plan, Geodata og eiendomsskatt, samt virksomheten Bygg og eiendom.Avdelingen består av en hyggelig, engasjert og kompetent gjeng på totalt 9 personer. Vi har ansvar for bygge- og delesaker, tilsyn og ulovlighetsoppfølging, samt veiledning etter plan- og bygningsloven. I tillegg behandler vi klagesaker etter forvaltningsloven. Vi har særlig fokus på å øke tilsynsvirksomheten vår i tiden fremover.Vi søker primært etter ingeniører, men vi vil også vurdere søkere med bakgrunn som arkitekt, jordskiftekandidat, jurist, by- og regionplanlegger eller tilsvarende. Hovedsaken er at du er motivert for å jobbe med spennende og varierte oppgaver innenfor offentlig forvaltning. Arbeidsoppgaver
- Saksbehandling av alle typer byggesaker etter plan- og bygningsloven
- Gjennomføring av forhåndskonferanser
- Klagesaksbehandling etter forvaltningsloven
- Veiledning av kommunens innbyggere og utbyggere om relevant lovverk og prosesser
- Følge opp ulovlige byggetiltak
- Utføre tilsyn med byggesaker - et område vi vil satse mer på i tiden fremover
- Utdanning innenfor relevante fagområder
- Kjennskap til offentlig forvaltning og relevant lovverk
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
- Kunnskap om bruk av digitale verktøy, bl.a. saksbehandlingssystem og kart
- Erfaring med plan- og bygningsloven
- Kjennskap til Acos Websak
- Relevant erfaring fra offentlig forvaltning
- Kjennskap til samspillet mellom politikk og administrasjon
- Fast stilling som rågiver på byggesaksavdelingen
- Godt sosialt og faglig arbeidsmiljø med spennende, utfordrende og selvstendige arbeidsoppgaver
- Gode arbeidstidsordninger (fleksibel arbeidstid, mulighet for sporadisk hjemmekontor)
- Muligheter for kurs og kompetanseutvikling
- Fadderordning og opplæring
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
- Lønn etter avtale