
Controller/økonomisk rådgiver
- Leknes, Nordland
- Fast
- Fulltid
- Utvikling og oppfølging av økonomistyring og internkontroll
- Hovedansvar for rapportering og hjelpe linjelederne med å tolke regnskapstall og budsjett til et språk de forstår
- Lage gode prognoser som underbygger god styring og behov for tiltak
- Hjelpe lederne i å operasjonalisere mål og strategier
- Veiledning i bruk av ERP systemet (Framsikt), og veilede/utvikle medarbeidere i et samarbeidsorientert miljø
- Datadrevet beslutningstaking og strategisk planlegging
- Relasjonsbygging: Skape gode relasjoner internt og eksternt og samarbeide tett med andre i økonomiavdelingen
- Økonomisk fremlegg for folkevalgte
- Høyere utdanning innen økonomi, finans eller tilsvarende, fortrinnsvis siviløkonom
- Ønskelig med erfaring med økonomistyring, rapportering og revisjon
- Sterk digital kompetanse og erfaring med verktøy som Power BI, Excel og økonomisystemer
- Gode analytiske evner og forretningsforståelse
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- En spennende jobb i et godt fagmiljø med ulik kompetanse, der du kan være med på å utvikle kommunens tjenester
- Kompetanseutvikling, intern og ekstern opplæring
- Fleksitid, flyttegodtgjørelse, og gode tariffestede pensjons- og forsikringsordninger.