Rådgiver innenfor sykefraværsoppfølging og arbeidsinkludering
NAV SOR-VARANGER
- Kirkenes, Troms og Finnmark
- Fast
- Fulltid
Ved NAV Sør-Varanger har vi 2 ledige stillinger som Rådgiver innenfor sykefraværsoppfølging og arbeidsinkludering. Stillingene kommer som følge av at Nav Sør-Varanger er tatt ut i et nasjonalt utviklingsprosjekt og derfor har fått ekstra midler til å styrke vår grunn-bemanning.Har du lyst å jobbe med forebygging av sykefravær og oppfølging av sykemeldte arbeidstakere? Har du lyst til å bidra til at flere får mulighet komme over til ny jobb eller tilbake til jobb?Vi søker etter deg som vil være med å bygge et faglig godt NAV-lag og som trives i et hektisk miljø. Vi ønsker oss en fremoverlent og selvstendig medarbeider som viser engasjement, arbeidsglede og lyst til å jobbe med viktige og givende arbeidsoppgaver i et tverrfaglig arbeidsmiljø. Vi ser etter deg som brenner ekstra for å utgjøre en forskjell, og som verdsetter og aktivt tar ansvar for å bygge et godt arbeidsmiljø.Det er et høyt sykefravær i Norge for tiden, og få ned fraværet er et av våre satsingsområder fremover. For å klare få til en endring ser vi etter deg som kan skape gode relasjoner, avklare forventninger, lete etter muligheter, motivere og finne gode løsninger- vi ser etter deg som ønsker drive et utviklingsarbeid innenfor området og se etter nye smarte måter å jobbe på for å få ned sykefravær.NAV Sør-Varanger er en kompetansebedrift med ca. 30 medarbeidere og med et solid fagmiljø. Virksomheten er utviklingsorientert og har høye ambisjoner. Du vil inngå i et sterkt fagteam som leverer gode resultater.Arbeidsoppgaver
- Tett oppfølging av sykemeldte som skal tilbake til arbeidsgiver eller finne ny jobb
- God kontakt, samhandling og samarbeid med arbeidsgivere, aktører innen helsesektoren, tiltaksarrangører og andre samarbeidspartnere
- Vurdering av tiltak og virkemidler på et så tidlig mulig tidspunkt for den sykemeldte som mulig- for å avklare arbeidsmuligheter og komme tilbake til arbeid eller over i annet arbeid
- Anvende aktuelle regelverk i veiledning og saksbehandling
- Bistand til brukere og arbeidsgivere for å gjøre de selvstendige og aktive brukere av digitale selvbetjeningsløsninger
- Bidra til fagutvikling
- Informasjonsmøter med arbeidsgivere og inngå i NAV Sør-Varanger satsning mot særskilte bransjer for å få ned sykefraværet i disse
- Minimum tre års relevant høyskole- eller universitetsutdanning, gjerne innen samfunnsfag, lærer-utdanning, administrasjon og ledelse, jus, medisin/helse/sosialfag, sosiologi eller human resources. Relevant og lengre arbeidserfaring innenfor relevant fagfeltet kan kompensere noe for utdanningskravet.
- Allsidig yrkeserfaring, gjerne fra privat virksomhet, er bare positivt.
- God kompetanse på digitale verktøy
- Kunnskap og interesse om arbeidsmarkedet
- Interesse for NAV sitt samfunnsansvar
- Veiledningskompetanse og evne til relasjonsbygging i endringsprosesser
- Har evne til å jobbe målrettet, nøyaktig og effektivt, og kan håndtere vekslingen mellom det å følge opp brukere, arbeidsgivere, og de ulike forvaltningsoppgavene
- Har gode samarbeidsevner
- Har gode serviceholdninger
- Har betydelig omstillingsevne og godt humør
- Søkere må ha førerkort kl B
- Stor forventning til engasjement og selvledelse
- Serviceinnstilt, gode samarbeidsevner og stor arbeidskapasitet i en krevende hverdag
- Er en lagspiller
- Er tydelig og direkte og du gjør det kompliserte enkelt
- Er en fleksibel brobygger som er god til å kommunisere
- Er pålitelig og følger opp avtaler
- Er trygg, du har en naturlig autoritet og ydmykhet som inngir tillit
- Du er nysgjerrig på å utforske og benytte handlingsrommet i jobben, for å yte gode tjenester til brukere og arbeidsgivere i samsvar med NAVs mål og strategier
- Personlig egnethet vil bli vektlagt sterkt
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Utviklende arbeidsoppgaver i tett samarbeid med andre virksomheter
- Fleksibilitet i arbeidet- ingen like arbeidsdager
- Aktive og engasjerte kollegaer i et godt arbeidsmiljø
- Opplæring i regelverk og metodisk tilnærming
- Gode pensjonsordninger i Statens Pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2 %)
- Lønn som rådgiver, stillingskode 1434, lønnsspenn 565.000 - 665.000, for særskilt gode kandidater kan høyere lønn vurderes
Stine Tharaldsen,Arbeidssted Doktor Wessels gate 19
9900 KirkenesNøkkelinformasjon: Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 5012322609
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 21.09.2025Kontaktpersoner for stillingenStine TharaldsenKopier e-postadresseHilde MichelsenNav leder41061836Kopier telefonnummerKopier e-postadresseOm bedriftenNav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.NAVstillingSektorOffentlig