Avdelingsdirektør Forbrukertjenester
- Oslo
- Fast
- Fulltid
Stillingen rapporterer til forbrukerdirektøren og inngår i Forbrukerrådets ledergruppe. Rollen innebærer personal-, budsjett- og fagansvar for en avdeling med 35 ansatte fordelt på tre enheter. I tillegg skal avdelingsdirektøren bidra i strategisk utvikling av avdelingen og hele virksomheten i tråd med Forbrukerrådets samfunnsoppdrag.Dine hovedoppgaver vil være å:
- Lede avdelingens strategiske og operative arbeid, samt personalledelse for tre enhetsledere
- Videreutvikle innovative digitale tjenester for forbrukerrådgivning i takt med samfunnsutviklingen
- Sikre at forbrukerbehov omsettes til relevante tjenester og politiske/faglige initiativer
- Lede og utvikle et sterkt fagmiljø
- Fremme samarbeid og synergier mellom avdelingens tre enheter: veiledning, teknologi og digitale tjenester
- Være en pådriver for effektiv implementering av strategi, mål og aktiviteter
- Representere Forbrukerrådet eksternt i kontakt med myndigheter, næringsliv og sivilsamfunn
- Har solid ledererfaring, gjerne fra offentlig sektor eller kunnskapsorganisasjon. Erfaring med å lede ledere er en fordel
- Har erfaring med utvikling av brukerrettede tjenester og digitale løsninger basert på datadrevet innsikt
- Evner å omsette forbrukerinnsikt til konkrete tiltak
- Har gode kommunikasjonsevner, skriftlig og muntlig, på norsk og engelsk
- Står støtt i krevende prosesser
- Gjerne har kunnskap om forbrukerrettigheter, digitale markeder og bærekraft
- En sentral lederrolle i en tydelig, uavhengig og verdidrevet samfunnsaktør
- Mulighet til å påvirke viktige beslutninger som former hverdagen til millioner av forbrukere
- Et engasjert arbeidsmiljø med stor takhøyde og faglig stolthet
- Lønn etter avtale, gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom Statens pensjonskasse
- Fleksibel arbeidstidsordning, mulighet for hjemmekontor, sommertid og trening i arbeidstiden
Vi veileder forbrukere, påvirker samfunnet i forbrukervennlig retning og samarbeider bredt for å få gjennomslag - alltid på lag med forbrukerne. Forbrukerrådet har rundt 85 engasjerte medarbeidere, holder til i Oslo sentrum, og er en organisasjon med høy faglig integritet, godt arbeidsmiljø og sterk gjennomføringskraft.Finn oss Nettsted
Dagens Næringsliv