Seksjonssjef kunde og servicedesk
- Oslo
- Fast
- Fulltid
- lede og utvikle Seksjon for kunde og servicedesk, med ansvar for daglig drift, faglig utvikling og medarbeideroppfølging
- sikre at seksjonen leverer profesjonell og effektiv brukerstøtte med høy kvalitet og god brukeropplevelse
- drive kontinuerlig forbedring av seksjonens tjenester, prosesser og systemer
- lede endringsprosesser og bidra til digital transformasjon på tvers av OsloMet
- samarbeide tett med andre seksjoner i avdeling IKT og resten av universitetet for å sikre gode helhetlige IT-tjenester
- utarbeide og følge opp mål, planer og rapportering
- ivareta budsjett-, personal- og resultatansvar for seksjonen
- relevant høyere utdanning, fortrinnsvis mastergrad. Relevant erfaring kan kompensere for formell utdanning.
- solid erfaring med å lede seksjoner eller team innen IT-brukerstøtte, servicedesk eller kundetjenester
- erfaring med personalledelse, inkludert oppfølging og utvikling av medarbeidere
- erfaring med å lede i endringsprosesser og implementere nye arbeidsmetoder
- god teknologiforståelse og evne til å sette deg inn i brukernes behov
- meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
- erfaring fra komplekse organisasjoner, gjerne offentlig sektor
- kunnskap om ITIL, servicedesign eller andre relevante rammeverk for brukeropplevelse og IT-støtte
- kunnskap om servicedesk-verktøy som PureService, Jira, ServiceNow eller tilsvarende
- erfaring med målstyring, KPI-utvikling og oppfølging av tjenestenivåavtaler (SLA)
- er en trygg, tilgjengelig og tydelig leder som liker å motivere og utvikle folk
- har god relasjonskompetanse og evne til å bygge tillit i organisasjonen
- har en strategisk tilnærming, men er også operativ når det trengs
- er strukturert, løsningsorientert og beslutningsdyktig
- spennende jobb på Norges tredje største og mest urbane universitet
- mulighet til å påvirke og videreutvikle en seksjon i hjertet av universitetets digitale tjenester
- gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- engasjerte kollegaer, tverrfaglige samarbeid og et inkluderende arbeidsmiljø
- låne- og pensjonsbetingelser i Statens Pensjonskasse
- fleksibel arbeidstid og gode velferdsordninger
Ref: 25/13309OsloMet er sertifisert av med rettigheter til å bruke logoen (HRS4R) og medlem i nettverket som bidrar til gode arbeidsforhold for mobile forskere.OsloMet har sluttet seg til prinsippene og forpliktet institusjonen til å følge anbefalingene i (The San Francisco Declaration on Research Assessment).Ansettelsen blir gjennomført etter prinsippene i og lovverk som regulerer eksport av kunnskap, teknologi og tjenester. Søkere som er i konflikt med dette regelverket vil ikke anses kvalifisert for stillingen.Besøk OsloMet på , ,Kontaktperson for stillingenGuro BerildIT-direktør93480601Kopier telefonnummerOm bedriftenNettsted