Økonomisk saksbehandler i 100 % fast stilling ved Nav Gjøvik

  • Gjøvik, Innlandet
  • Fast
  • Fulltid
  • 6 timer siden
Beskrivelse av arbeidsstedet:Nav Gjøvik har ledig fast stilling som økonomisk saksbehandler. Vi ser etter deg som ønsker å være med på å løse Nav sitt samfunnsoppdrag. Motiveres du av å hjelpe andre med å løse sine utfordringer? Har du god økonomisk forståelse? Da ønsker vi å ha deg med på laget vårt.Stillingen er for tiden plassert i avdeling Skaffe arbeid over 30 år.Nav Gjøvik holder til sentralt i helt nye lokaler i Parkgata. Vi er over 100 medarbeidere som er organisert i 5 avdelinger. Avdelingene jobber tverrfaglig og helhetlig med utgangspunkt i hver enkelt brukers behov. Hos oss vil du møte et stort og engasjert fagmiljø som er opptatt av å gi helhetlige tjenester av god kvalitet. Fleksibilitet, samarbeid, kunnskapsdeling og kompetanseutvikling er viktig i vårt arbeid.Arbeidsoppgaver:Saksbehandling av søknader om økonomisk stønad etter sosialtjenestelovenKartlegging og oppfølging av personer i krevende økonomiske situasjonerRåd og veiledning tilpasset den enkeltes behovGrunnleggende veiledning i privatøkonomi og budsjettI samarbeid med kolleger, iverksette og følge opp aktiviteter som kan bidra til at bruker kommer i arbeid eller utdanningVære tilgjengelig i jobbsenterets åpningstiderBesvare henvendelser på vakttelefon og bemanne vårt jobbsenterTverrfaglig samarbeid internt og eksterntNav er en organisasjon i stadig utvikling og arbeidsoppgavene vil kunne endres.Kvalifikasjoner:Utdanning på bachelornivå innenfor sosialt arbeid, arbeids- og velferdsfag, eller juss. Annen relevant utdanning kan komme i betraktning. Utenlandsk utdanning må være godkjent av NOKUT/HK-dir. Særskilt relevant arbeidserfaring fra tilsvarende stilling kan kompensere for utdanningskravetGod økonomisk forståelse og interesse for fagområdetRelevant erfaring og kompetanse med veiledning, brukeroppfølging og økonomisk saksbehandlingGode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheterGod digital kompetanse og evne til raskt å sette seg inn i og bruke nye digitale løsninger. Du må også kunne veilede andre i bruk av digitale løsningerDet er ønskelig at du harKunnskap om og erfaring med offentlig forvaltingKunnskap om arbeidsmarkedet og arbeidsinkluderingErfaring med å jobbe endringsrettet med personerErfaring med tverrfaglig samarbeidPersonlige egenskaper:Er tydelig og trygg i møte med personer i krisesituasjonerEr selvstendig, strukturert og har god arbeidskapasitetEr fleksibel og evner å håndtere uforutsigbarhetVi kan tilby:Spennende, utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområdeEt aktivt og engasjert arbeidsmiljø med gode kollegaer, preget av stor arbeidsinnsats og høy kompetanseGode muligheter for faglig og personlig utviklingKollegaveiledningFokus på lokalt partssamarbeid og systematisk, forebyggende HMS arbeidFleksibel arbeidstidMuligheter for hybrid arbeidshverdag innenfor våre retningslinjerAnsettelse på kommunale vilkår, herunder pliktig pensjonsordning med 2% trekk og 6 måneders prøvetid. Pensjonsordning gjennom KLP.Lønn etter kommunens regulativUnntatt offentlighet må begrunnes:Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. offentleglova § 11.Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. offentleglova § 25.Søknad:Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem.Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.
Link til søknadsskjema:Kontaktperson for stillingenKristin JødahlAvdelingsleder41294158 Kopier telefonnummerOm bedriftenGjøvik er en fremtidsrettet og mangfoldig servicekommune, en kommune som setter sine innbyggere i sentrum. Våre ansatte leverer kvalitetstjenester, med bakgrunn i god kunnskap og erfaring. Vi arbeider aktivt med kompetanseutvikling for våre ansatte, med visjonen "Universitetsbyen Gjøvik - ledende i bærekraftig vekst og utvikling". Vi søker engasjerte medarbeidere, med bred kompetanse, som ønsker en inkluderende arbeidsgiver med rom for utvikling. Kommunens verdier: Kompetanse - engasjement - respekt.SektorOffentlig

NAV