
Saksbehandler
- Lillestrøm, Viken
- Fast
- Fulltid
Vi er organisert sammen med en nyopprettet avdeling Samhandling og respons, som skal være kommunens kompetanse på helseteknologi og være 2.linje for mottak av alarmer. Kommunen har stort fokus på å ta i bruk teknologi der vi kan i tiden fremover, og vi som tildeler tjenester skal vurdere om det er mulig å sette inn teknologi som støtte for eller erstatning for tradisjonelle tjenester.Forvaltningskontoret er ofte innbyggerens første møte med helsetjenestene i kommunen, og vi skal skape trygghet og forutsigbarhet i en sårbar situasjon.
Vi er lokalisert sentralt i Lillestrøm på Helsebygget og har fleksitidsordning, men det forventes at oppgavene løses innenfor vanlig arbeidstid 8-15.30 primært.Arbeidsoppgaver Vurdere og behandle søknader om helse og omsorgstjenester som feks hjemmesykepleie, praktisk bistand, BPA, omsorgsstønad, avlastning og institusjonsplass. Dette innebærer blant annet kartleggingsbesøk, vurdering, samarbeidsmøter og dialog med spesialisthelsetjenesten fortrinnsvis via elektronisk meldingssystem. En del av arbeidet består i å avklare og koordinere ulike hjelpetiltak i en oppstartsfase i nært samarbeid med bruker/pårørende og forskjellige hjelpeinstanser. Du mestrer å jobbe selvstendig og i team. Den som tilsettes vil også ta del i viktig utviklingsarbeid i avdelingen.Kvalifikasjoner
- 3-årig høyskoleutdanning med helsekompetanse fortrinnsvis sykepleier. Andre relevante 3-årige høyskoleutdanninger vurderes også
- Erfaring som saksbehandler er en stor fordel, men ikke en forutsetning
- God kunnskap og interesse for relevant lovverk
- Erfaring innen kommunehelsetjenesten
- Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Behersker norsk godt skriftlig og muntlig
- Kreativ, motivert og løsningsorientert
- Faglig dyktig og stor interesse for fagfeltet
- Fleksibel, strukturert, effektiv og serviceorientert
- Gode kommunikasjonsferdigheter
- Evne til å bidra til et positivt arbeidsmiljø
- Opptre rolig i komplekse situasjoner og mestre perioder med høyt arbeidstempo
- Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
- Fleksibel arbeidstid
- Hjemmekontor inntil to dager pr uke kan avtales
- Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale
2004 LillestrømNøkkelinformasjon: Arbeidsgiver: Lillestrøm kommuneReferansenr.: 5009314685
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 11.09.2025Kontaktperson for stillingenIda Rødsten KlemetrudAvdelingsleder+47 99516906Kopier telefonnummerOm bedriftenLillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 95.000 innbyggere, og en beliggenhet midt mellom Oslo og Gardermoen på Nedre Romerike. Vi baserer vår virksomhet på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping. Besøk oss påNettsted