Lede og gjennomføre anskaffelser etter anskaffelsesregelverket i samarbeid med interne avdelinger
Gjennomføre spendanalyser og avdekke muligheter for bedre kroneutnyttelse i våre anskaffelser
Bistå med utvikling av evalueringsmatriser
Bidra til kompetanseheving i organisasjonen
Delta i ulike tverrfaglige utviklings- og forbedringsprosjekter
Delta i fagfora, avhengig av kompetanse og erfaring
Kvalifikasjoner
Høyere relevant utdannelse, tilsvarende mastergrad, eksempelvis innenfor økonomi eller jus. Vi har behov for å styrke den merkantile kompetanse i teamet, så økonomiutdannelse vil være en fordel
Minimum to års erfaring med prosessledelse av offentlige anskaffelser
Erfaring fra innkjøp eller oppfølging av kontrakter vil kunne være relevant
Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
God digital kompetanse, herunder gode Excel-kunnskaper
God kunnskap om regelverket for offentlige anskaffelser. Kunnskap om forvaltningslova og offentleg lova er en fordel
Kunnskap om bygg- og anleggskontrakter og erfaring med Oslo kommunes krav til seriøst arbeidsliv og miljø er en fordel
Vi ber deg om å legge ved relevant dokumentasjon, inkludert NOKUT/HK-dir godkjenning ved utdannelse fra utlandet.Personlige egenskaper
Analytisk og strukturert
Serviceinnstilt og har fokus på å finne den beste helhetlige løsningen
Faglig nysgjerrig og opptatt av å dele kompetanse
Du trives med å arbeide selvstendig, men er også god til å samarbeide med ulike mennesker
Høy etisk bevissthet
Du kommuniserer på en god og presis måte, og er et positivt bidrag til arbeidsmiljøet rundt deg
Vi tilbyr
Selvstendige og utfordrende arbeidsoppgaver i et arbeidsmiljø preget av godt humør og samarbeid
En meningsfull og samfunnsnyttig jobb
Fleksibel arbeidstid og fleksitidsordning
Oslo kommunes fordelaktige forsikrings- og pensjonsordning
Trening i arbeidstiden
Stillingen lønnes i lønnstrinn 52-58 (for tiden kr 839.900 til kr 948.800) i henhold til Oslo kommunes lønnsregulativ. Lønnen er avhengig av kvalifikasjoner. For særlig kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
For nærmere opplysninger kontakt seksjonsleder for Juridisk og Anskaffelser, Elisabeth Aas Nilsen på tlf. 920 52 301.Vi ser frem til å høre fra deg!Adresse: Nydalen allé 37 B, 0484 Oslo, NorgeKontaktinformasjonElisabeth Aas NilsenSeksjonsleder Juridisk og AnskaffelserMarlene SoneéHR-rådgiverOm arbeidsgiverenBoligbygg Oslo KF er et kommunalt foretak som eier, forvalter og leier ut Oslos kommunale boliger. Med mer enn 12 000 boliger og ca. en million kvadratmeter er foretaket Norges største utleier av boliger. Vi skal sørge for trygge og gode boliger for innbyggere som trenger en tilpasset bolig eller er i en vanskelig livssituasjon. Våre boliger er fordelt på alle Oslos 15 bydeler og ligger i alt fra verneverdige 1890-gårder til helt moderne nybygg. Boligbygg skal i tiden fremover skaffe flere boliger for utleie og skal gjennom vår eiendomsforvaltning bidra til å nå Oslo kommunes klima- og miljømål.Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.