Kommunal barnehage på Brattås søker
- Vestfold og Telemark
- Midlertidlig
- Fulltid
- barnehagelærerutdanning
- gode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig (krav B1 og B2).
- grunnleggende datakunnskaper
- tilfredsstillende politiattest
- personlig egnethet
- Erfaring fra arbeid i barnehage som barnehagelærer
- Småbarnspedagogikk
- faglig interessert
- ønsker faglig og personlig utvikling i yrket
- evne til å se helhet og sammenhenger
- selvstendig og ansvarsbevisst
- inkluderende væremåte, der relasjonelle egenskaper er fremtredende
- gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- evne til initiativ, bygge kultur og motivere andre i deres arbeid
- beslutningsdyktig og handlekraftig med evne til gjennomføring
- strukturert og løsningsfokusert
- du er genuint opptatt av barn, lek, læring og utvikling
- ha evnen til å ha et profesjonelt samarbeidsforhold med foreldre
- legge til rette for og iverksette det pedagogiske arbeidet
- observere, vurdere, stimulere og støtte ulike barns allsidige utvikling i samarbeid med pedagogisk leder
- observere og identifisere særskilte behov hos enkeltbarn og i samarbeid med pedagogisk leder og spesialpedagog iverksette nødvendige tiltak, på bakgrunn av faglige vurderinger
- ha medansvar for at barnehageloven og rammeplanen oppfylles gjennom det pedagogiske arbeidet
- arbeide med planlegging, gjennomføring, dokumentasjon, vurdering og utvikling av arbeidet i barnegruppen
- ha medansvar for at barnehageloven og rammeplanen oppfylles gjennom det pedagogiske arbeidet i barnegruppen
- ha medansvar for å samarbeide med spesialpedagog og avdelingspersonalet i forhold til enkeltbarn og barnegruppa
- lede og veilede fagarbeidere og assistenter, og ved pedagogisk leders fravær lede avdelingen
- kan få delegert ansvar for samarbeid med foresatte og hjelpetjenestene, for enkelte barn
- følge lover, forskrifter og føringer for barnehagen
- ha kompetanse på barns helhetlige utvikling
- ha høy kompetanse i endrings- og utviklingskompetanse for å lede pedagogiske utviklingsarbeid og bidra til nytenkning og i innovasjonsprosesser for fremtidens barnehage
- ha høy kompetanse i hva som kjennetegner et inkluderende, likestilt, helsefremmende og lærende barnehagemiljø
- inneha og utøve relasjon kompetanse ovenfor barn og voksne
- ha bevissthet rundt profesjonsetikk, særlig knyttet til ansvar, respekt og maktperspektiver
- Spennende arbeidsoppgaver
- Dyktige og engasjerte kollegaer
- Godt arbeidsmiljø
- Lønn i henhold til gjeldende avtaleverk