
Er du god til å se potensialet i andre og har lyst å gjøre en forskjell?
- Stavanger, Rogaland
- Fast
- Fulltid
Vi har nå en ledig stilling som jobbspesialist ved Helse Stavanger, ved poliklinikk for legemiddelassistert rehabilitering, LAR Øst. LAR Øst har stort fokus på rehabilitering av pasientene, og ønsker å få dem ut i arbeid og aktivitet, samt utdanning.Arbeidsgiver er Nav - IPS Rogaland. Arbeidstedet ditt vil være i poliklinikken ved LAR Øst.Som jobbspesialist hos oss blir du en del av et engasjert og erfarent IPS-team bestående av jobbspesialister og metodeveileder. Målgruppen for IPS i Norge er pasienter med moderat til alvorlige psykiske lidelser og/eller rus utfordringer. IPS er for mennesker som ønsker arbeid og/eller utdanning som fører til jobb og som samtidig har behov for behandling/oppfølging innen psykisk helsetjeneste med rusutfordringer.Du vil jobbe systematisk etter IPS-metoden, hvor fokus ligger på ressurskartlegging, jobbsøk og jobb utvikling - i nært samarbeid med både helsetjenester og arbeidsgivere. Det betyr at din jobb vil ha en direkte, positiv innvirkning på mennesker som trenger hjelp for å komme seg videre i livet.Opplæring i metodisk arbeid vil bli gitt ved oppstart.Arbeidsoppgaver
- Hjelpe mennesker til å få og beholde ordinært lønnet arbeid.
- Hjelpe mennesker med å søke/gjennomføre utdanning.
- Arbeide etter IPS-metodikk.
- Selvstendig arbeid hvor du jobber med individuell oppfølging av jobbsøkere med psykisk helse - og rus utfordringer.
- Delta i tverrfaglig behandlingsteam og jobbspesialistteam.
- Jobbe oppsøkende mot arbeidsmarkedet i regionen, og ha tett samarbeid med arbeidsgivere (du må beregne mye arbeidstid utenfor kontoret)
- Samarbeid med veiledere ved lokale NAV-kontorer.
- Fullført utdannelse tilsvarende bachelor innen helse og sosial fag. Relevant arbeidserfaring og/eller annen relevant utdanning kan kompensere for utdanningskrav.
- Gode kommunikasjonsevner i norsk, både muntlig og skriftlig (språknivå må tilsvare B2).
- Førerkort klasse B.
- Gode digitale ferdigheter og kjennskap til Office 365.
- Interesse for, og kunnskap om IPS-metodikken.
- Erfaring med relevant veiledningsarbeid, fortrinnsvis innen helse og sosial fag
- I tillegg ser vi det som en fordel at du har:
- Kunnskap og interesse for fagområdet psykisk helse og rus og gjerne arbeidserfaring innen dette feltet.
- Kjennskap til arbeidsmarkedet i regionen og erfaring med utadrettet arbeid med arbeidsgivere
- Erfaring med å jobbe etter IPS- eller SE-metodikken
- Vitnemål, attester og tilsvarende må legges ved søknaden elektronisk på søknadstidspunktet. Utenlandske utdannings grader må være godkjent av NOKUT eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse.
- God på relasjonsbygging og samarbeid med andre: Hos oss samarbeider du på tvers med kolleger, samarbeidspartnere, helsepersonell og andre offentlige instanser. I tillegg er du daglig i kontakt med andre mennesker som du trenger å skape en god relasjon til for å oppnå mål.
- Er positiv og entusiastisk, selv i vanskelige situasjoner: Å jobbe med mennesker i utfordrende situasjoner over tid, kan være krevende. Derfor er det viktig at du også klarer å se muligheter, er positiv og har pågangsmot i utfordrende situasjoner.
- Gode kommunikasjonsferdigheter: Du vil daglig kommunisere med andre mennesker, både fysisk og i digitale kanaler. Derfor er det essensielt at du har gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig. Det er viktig at du også kan tilpasse kommunikasjonen din til den du er i dialog med.
- Evner til å jobbe målrettet, selvstendig, strukturert og effektivt: Hos oss styrer du i stor grad arbeidshverdagen din selv, og derfor er det viktig at du er selvgående, klarer å ha god oversikt og planlegger ukene og oppgavene dine på en effektiv måte, slik at du kommer i mål med oppgavene dine. Du setter deg utfordrende mål og jobber hardt for å nå dem.
- Spennende arbeidsoppgaver med mulighet for faglig og personlig utvikling
- Dyktige medarbeidere og et godt arbeidsmiljø.
- Mulighet til å benytte én time per uke i arbeidstiden til fysisk aktivitet.
- Fleksibel arbeidstid og gode velferdsordninger.
- Fast stilling som veileder i stillingskode 1434 Rådgiver, med årslønn fra 570.000-635.000 kroner.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom Statens Pensjonskasse (SPK).
- Tilbud om medlemskap i Hjem-Jobb-Hjem-ordningen.
- Les mer om NAV som arbeidsgiver på nav.no.
Helga Woster, Enhetsleder, 92869031,Arbeidssted Lervigsveien 16
4014 StavangerNøkkelinformasjon: Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 5004828671
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 08.09.2025Kontaktpersoner for stillingenHelga WosterEnhetsleder92869031Kopier telefonnummerKopier e-postadresseStian SjøbergMetodeveileder93214360Kopier telefonnummerKopier e-postadresseOm bedriftenNav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.NAVstillingSektorOffentlig