Kundebehandler

Ruter As

  • Oslo
  • Fast
  • Fulltid
  • 2 timer siden
Om stillingenEr du genuint opptatt av god kundeservice, og gjennom dette kunne bidra til en enklere hverdag for innbyggerne i Oslo og Akershus?
I Ruter jobber vi for å forbedre fremtidens reiseopplevelse, der alle enkelt kommer seg fra der de er til dit de skal. Vi bryr oss om menneskene som bor og oppholder seg her, og tar oppgaven med å være et enkelt, effektivt og tilgjengelig reisealternativ på alvor. Vi kaller det bærekraftig bevegelsesfrihet.Nå har vi behov for flere nye kolleger som ønsker å jobbe i et nytenkende kundeservice-miljø.Våre kundebehandlere er Ruters stemme utad, med ansvar for å levere enestående kundeservice over telefon, skriftlig og gjennom direkte kundekontakt. I denne rollen får du ansvar for å identifisere og løse kundenes utfordringer, og du vil være sentral i å sikre gode kundeopplevelser gjennom fleksibilitet og bred kjennskap til Ruters tjenester. For å lykkes, er det viktig at du har sterke kommunikasjonsevner, gode digitale ferdigheter og evne til å samarbeide med andre i et dynamisk arbeidsmiljø.Arbeidshverdagen preges av teamarbeid, tett samarbeid med interne og eksterne støttefunksjoner og kontakt med Ruters øvrige avdelinger. Hos oss får du opplæring, muligheten til å utvikle deg og jobbe med en samfunnsviktig oppgave i et inkluderende, nytenkende miljøI denne stillingen jobber du i en 4-delt turnus med 37,5 timer pr. uke i snitt, og arbeidstidene følger åpningstidene som er:
Mandag-fredag: Kl. 07.00-20.00
Lørdag: Kl. 09.00-18.00
Søndag: Kl. 10.00-16.00Turnusen innebærer at du jobber hver fjerde helg (innenfor våre åpningstider).NøkkelinformasjonSøknadsfrist:14.09.2025Arbeidsgiver:Ruter AsStillingstittel:KundebehandlerStillinger:4Heltid / Deltid:HeltidAnsettelsesform:FastStillingsprosent:100Webcruiter-ID:5009275424Sosial deling :Hva handler jobben om?
  • Besvare kundehenvendelser - forstå og løse kundenes utfordringer innenfor gitte rammer.
  • Sikre kundetilfredshet og Ruters omdømme - opptre ansvarlig, engasjert og hjelpsom i møte med kundene.
  • Ivareta personvern - behandler kunder og personopplysninger med varsomhet og respekt.
  • Følge opp bestillingstransport - ivareta kundenes turer i samarbeid med andre avdelinger og eksterne operatører.
  • Holde deg faglig oppdatert - heve egen kunnskap i takt med utviklingen.
  • Bidra til utviklingen - bidra til kontinuerlig forbedring av kundeopplevelsen, Ruters tjenester og effektivisering og automatisering av Kundeservice.
  • Samle innsikt - bidra til innsamling og nyttiggjøring av innsikt fra kundehenvendelser, gjennom grundige saksbeskrivelser og god datakvalitet.
Hvem er du?I rollen som kundebehandler hos Ruter kreves det at du har god forståelse for alle våre tjenester, er fleksibel og evner å forstå og løse kundenes utfordringer. Gode kommunikasjonsferdigheter på norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig, samt gode digitale ferdigheter er nødvendige for å lykkes. Du har minimum fullført videregående skole og har erfaring fra Kundeservice, gjerne kontaktsenter eller andre serviceyrker. Det er ingen ulempe om du har erfaring fra å arbeide med nøkkeltall (KPI'er) og måling av kundetilfredshet (KTI). Som kundebehandler forventes det at du tar ansvar for egne og felles arbeidsoppgaver, samarbeider godt med kolleger og skaper gode kundeopplevelser.Vi ser spesielt etter deg som:
  • Er løsningsorientert, effektiv og serviceinnstilt
  • Opptrer høflig, forståelsesfullt og tålmodig
  • Er endringsvillig, nytenkende og har mot til å prøve nye løsninger
  • Er selvstendig og tydelig, samtidig som du samarbeider godt med andre
  • Trives med høyt tempo og kan prioritere i hektiske situasjoner
  • Bidrar til et godt arbeidsmiljø og trives med å jobbe i turnus
  • Har engasjement og entusiasme for å skape gode kundeopplevelser
For å trives hos oss må du dele Ruters kjerneverdier: ansvarlig, engasjert og hjelpsom.Hvorfor Ruter
  • En unik mulighet til å bidra i spennende utvikling av kollektivtrafikken i hovedstadsregionen og sette ditt preg på 1,5 millioner daglige reiser.
  • Et godt arbeidsmiljø med dyktige og engasjerte kollegaer
  • Spennende faglige utfordringer og utviklingsmuligheter
  • Sentrale lokaler på Jernbanetorget i Oslo
  • Konkurransedyktig lønn og svært gode pensjonsordninger
  • Fri reise med T-bane, trikk, buss og båt i Oslo og Akershus iht. skatteregler.
Har du spørsmål om stillingen, kan du ta kontakt med Teamleder, Ellen Beate Elvrum, og lurer du på noe rundt prosessen, kan du kontakte Senior HR-rådgiver, Hege Furfjord.Adresse:KontaktinformasjonEllen Beate ElvrumTeamleder KundeserviceHege FurfjordSr. HR rådgiverOm arbeidsgiverenRuters visjon er å skape bærekraftig bevegelsesfrihet i hovedstadsområdet. Det gjør vi ved å planlegge, videreutvikle, bestille og markedsføre et effektivt og miljøvennlig kollektivtrafikktilbud, samt ulike individtilpassede mobilitetsløsninger.Vi er en viktig samfunnsaktør som bidrar til å gjøre hovedstadsområdet til et attraktivt område å bo, arbeide og feriere i. For å lykkes også i fremtiden utvikler vi nye løsninger og kundetjenester sammen med kundene.Daglig foretas det mer enn én million reiser med Ruters tilbud, det tilsvarer 55 % av kollektivtrafikken i Norge.Vi er over 500 faste ansatte som jobber i Ruter og i vårt datterselskap, TET Digital. Til sammen har vi en omsetning på ca 14 milliarder og holder til i Oslo sentrum. Ruter eies av Oslo kommune (60 %) og Akershus fylkeskommune (40 %).Vi er stolte av mangfoldet blant våre ansatte og ønsker søkere uavhengig av kulturell bakgrunn, kjønn og alder. Inkludering er viktig for oss når vi skal utvikle tjenester som kan brukes av alle. Vi inviterer særlig deg med en funksjonsnedsettelse, deg som har hatt utfordringer med å komme deg inn på arbeidsmarkedet eller deg med innvandrerbakgrunn.

Ruter As