Kombinasjonsturnus medlever/ordinær todelt turnus

Hadsel kommune

  • Stokmarknes, Nordland
  • Fast
  • Fulltid
  • 16 dager siden
Vi har ledig 98,47 % stilling i miljøarbeidertjenesten Stokmarknes.Stillingen inngår i et team med god faglig ledelse og høy faglig kompetanse.Arbeidstiden er for tiden organisert i en kombinasjon av spesialturnus/medleverturnus og ordinær todelt turnus. Turnusen kombinerer det å jobbe medlevervakter over flere døgn sammenhengende i deler av turnus, og ordinær dag og aftenvakter i resten.
Stillingen har arbeid hver fjerde helg og har to lengre sammenhengende friperioder.Ved intern opprykk kan annen stillingsposent bli ledig.Om stillingene
Miljøtjenesten gir opplæringstjenester og praktisk bistand til personer med ulike funksjonshindringer og personer med psykisk utviklingshemming. Vi i miljøtjenesten ønsker oss engasjerte medarbeidere som vil være med på å tilrettelegge for en god hverdag for våre beboere. Du må kunne ha evne til å veilede og motivere medarbeidere. Du bør like å jobbe selvstendig, men også vær en positiv og aktiv deltaker i teamet. Det er ønskelig at du har erfaring fra å jobbe med brukergruppen, men ikke et krav.Hvem ser vi etter?
Vi ser etter deg som har et stort hjerte, er varm og omsorgsfull. Du må ha god fagkunnskap, kunne se etter løsninger og kunne jobbe med utfordrende atferd.
Personlig egnethet veier tungt blant annet på grunn av typen arbeidsordning, og det vil være viktig å kunne by på seg selv og bidra til å ha høy trivsel på arbeidsplassen.Arbeidsoppgaver
Du må kunne:
  • Sikre beboerne forsvarlige tjenester og et godt hjem
  • Gi daglig omsorg og bistand
  • Gi veiledning og opplæring av medarbeidere
  • bruke IT- systemer som bl.a. Profil
  • Gjøre praktiske gjøremål i bolig og andre delegerte oppgaver fra avdelingsleder
  • Dersom den ansatte har høyere relevant utdanning, vil vedkommende i tillegg blant annet kunne jobbe miljøterapeutisk, kunne utarbeide og følge opp tiltaksplaner og eventuelle vedtak etter lov om helse- og omsorgstjenester, kap. 9 og påregne ansvar i forbindelse med legemiddelhåndtering
Ønsket kompetanse
- 3-årig helse-, sosial- eller pedagogiskfaglig kompetanse, eller
- Off. godkjent helsefagarbeider/hjelpepleier med autorisasjon
- Personlig egnethet er viktig og vil vektlegges
- IKT- kunnskaper
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Førerkort klasse BDet åpnes for at personer med annen relevant kompetanse og/eller med erfaring fra denne type arbeid og /eller som er særlig egnet, kan bli vurdert for stillingen.Ønskede kvalifikasjoner
- Faglig dyktighet og gode samarbeidsevner, samt kunne arbeide i team
- God evne til å jobbe systematisk og målrettet
- Motivasjon og evne til å tilegne seg nye kunnskaper og kunne bidra til å utvikle gode tjenester
- Gode ferdigheter i kommunikasjon og samhandling i møte med beboer, pårørende, kolleger og leder
- Er lyttende, positiv og løsningsrettetVi tilbyr
Konkurransedyktige betingelser
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Utviklende og spennende stilling der få dager er like
IA-avtale og bedriftshelsetjenester
Flyttegodtgjørelse etter kommunens reglement
Vi kan være behjelpelig med barnehageplassI denne stillingen har du rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter.Les mer her:Språkkunnskaper
Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse.Ansettelse
Tilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk. Lønn i forhold til utdanning og praksis.
Politiattest må leveres i henhold til helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4. Politiattest skal ikke legges ved søknad, men fremskaffes etter at tilbud blir gitt, jf. politiregisterforskriften § 36-1 nummer 3Referanse
Det skal minimum oppgis to referanser i søknadenIntervju
Søkere må være forberedt på å stille til intervju.Offentlighet
Opplysninger om søker kan bli gjort offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlista, jamfør Offentlighetslovens § 25.Søknad
Hadsel kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile kommunens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Hadsel kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.Søknaden må inneholde søknadsbrev og CV, legg gjerne ved attester og vitnemål.Referanser kan oppgis i søknaden.Søknader sendes elektronisk ved bruk avVelkommen som søker til Hadsel kommune - Et hav av muligheter!

Hadsel kommune