Om stillingenNav har som oppgave å avklare og skaffe relevant arbeidskraft til offentlig og privat virksomhet. For å lykkes med samfunnsoppdraget vårt er vi avhengige av god dialog med de som trenger våre tjenester og utstrakt samhandling med arbeidsgivere og aktuelle samarbeidspartnere.Nav Arendal er en aktiv samfunnsaktør med engasjerte og kompetente medarbeidere. Vi er lokalisert ved Tyholmen i Arendal sentrum og enheten har ca. 160 ansatte fordelt på 7 avdelinger. Kontoret er ansvarlig for utøvelse av alle Navs tjenester i den statlige arbeids- og velferdspolitikken og for kommunale tjenester/stønader med hjemmel i lov om sosiale tjenester. Vi har et aktivt og engasjert arbeidsmiljø med spennende og meningsfylte oppgaver.Nav Arendal har ledig 1x 100% fast stilling i sykefraværsoppfølgingsteamet. Teamet sin hovedoppgave er å følge opp brukere som er sykemeldte, eller som har arbeidsavklaringspenger, samt følge opp og bistå arbeidsgivere.Ved tilsetting legger vi betydelig vekt på personlige egenskaper og egnethet for stillingen. Kvalifiserte personer med minoritetsbakgrunn oppfordres til å søke. Vi ber alle søkere legge inn relevante skannede attester og vitnemål til søknaden.NøkkelinformasjonSøknadsfrist:16.09.2025Arbeidsgiver:Arendal kommuneSted:ArendalStillingstittel:Veileder sykefraværsoppfølgingStillinger:1Heltid / Deltid:HeltidAnsettelsesform:FastStillingsprosent:100Webcruiter-ID:5000909076Sosial deling :Arbeidsoppgaver
Samarbeide med arbeidsgivere og helsevesen i oppfølging av sykemeldte og mottakere av arbeidsavklaringspenger
Kartlegge, veilede og følge opp personer der målet er arbeid og aktivitet
Avklare behov for videre oppfølging og bistand
Holde seg oppdatert på trender i arbeidsmarkedet
Foreta vurderinger av arbeidsevne og muligheter for å benytte seg av arbeidsrettede tiltak og behandling
Veilede, lære opp og oppfordre alle brukere til å benytte Nav sine elektroniske tjenester
Arbeide med kommunale og statlige arbeidsoppgaver
Kvalifikasjoner
Høgskole/universitet (3 årig/tilsvarende 180 sp) bachelorgrad/diplom, for søkere med særlig relevant og nyttig arbeidserfaring kan vi ved unntakstilfeller fravike utdanningskravet
Veiledningskompetanse fra studier og/eller praksis
Søker må beherske norsk godt, både skriftlig og muntlig (minimum B2-nivå)
Førerkort klasse B
Personlige egenskaper
Et menneskesyn som støtter opp om Navs holdninger og verdier
Lojal, stabil, positiv og arbeidsglad
En ydmyk tilnærming til og toleranse for mennesker med ulikt ståsted og kultur
Fleksibel ved endringer i arbeidsoppgaver og metodikk
Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
Effektiv, målrettet og alltid på jakt etter gode løsninger
Like å jobbe i team, selvstendig og evner å jobbe i åpent landskap
Vi tilbyr
Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver i et aktivt og engasjert miljø
Gode muligheter for egenutvikling gjennom et stort internt arbeidsmarked
Fleksibel arbeidstid med mulighet for hjemmekontor
Lønn som veileder, kr. 522'600 - 614'400
Pensjonsordning gjennom Arendal kommunale pensjonskasse
Kommunale ansettelsesvilkår
Adresse: Nedre Tyholmsvei 13, 4836 Arendal, NorgeKontaktinformasjonBjørn SimonsenAvdelingslederOm arbeidsgiverenVil du bli vår nye kollega?Arendal kommune vil være en attraktiv arbeidsgiver og en handlekraftig organisasjon. Vi er en viktig aktør i utviklingen av byen og kommunen. Vi løser viktige oppgaver for lokalsamfunnet og samfunnet vi lever i. Se filmen om vårArendal kommune feiret 300 år i 2023 og har 3200 ansatte. Vi er vertskommune for Norges største demokratifestival Arendalsuka, vi arrangerer Norges eneste innovasjonskonferanse for offentlig sektor og vi jobber aktivt med FNs bærekraftsmål.Vi ser mangfold som en styrke. Vi vil ha medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Arbeidet skal preges av mangfold og våre medarbeidere skal gjenspeile Arendals befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion og etnisk bakgrunn. Arendal kommune er sertifisert som likestilt arbeidsgiver.Vi jobber for heltidskultur og ansetter fortrinnsvis i hele stillinger.I henhold til offentlighetslovens paragraf 25. gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig, selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.For stillinger som arbeider med barn og for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven må det foreligge tilfredsstillende politiattest.