Vi fortsetter utvidelsen av sentral innkjøpsavdeling i REMA Distribusjon og søker nå forsterkninger. Vi er i en omstillingsreise og ser etter en kollega som har lyst til å bidra til å optimalisere innkjøpsoppgaver gjennom systemdrift og prosesser i kontinuerlig endring. Har du lyst til å bli vår nye kollega og jobbe som sentralinnkjøper? Vi vil gjerne høre fra nettopp deg.Som Sentral innkjøper vil du ha et operativt innkjøpsansvar for et utvalg av varer i REMA. Du vil kjøpe varer direkte til fem distribunaler og til sentrallageret vårt. Porteføljen din vil bestå av både importerte varer med lange ledetider og norske varer med korte ledetider. Som innkjøper vil du være ansvarlig for innkjøp og oppfølging av din portefølje for til enhver tid å sørge for best mulig servicegrad til butikkene i REMA 1000.Du vil ha en sentral rolle knyttet til kommunikasjon og samhandling i hele verdikjeden. I det daglige vil du samarbeide tett med distribunaler, transport, kategori og leverandører. REMA sitt nye innkjøpssystem RELEX vil være ditt hovedverktøy. Hovedarbeidsoppgavene dine vil være:
Daglig innkjøp basert på behov og prognoser
Oppfølging og korrigering av prognoser
Fordeling og koordinering ved knapphet
Oppfølging av varelager; nyheter, sesonger og ved utfasing av varer
Tett oppfølging av ordrer og varetilgang for å sikre leveringspresisjon
Kampanje- og sesongs planlegging og oppfølging
Oppsett og vedlikehold av grunndata
Avvikshåndtering
Fakturahåndtering
Reklamasjoner og returer
Vi har stor tro på at du vil trives i rollen hvis du:
Har god forståelse for innkjøp og kan kombinere dette med systematisk og analytisk tilnærming til problemstillinger
Du er proaktiv og er stadig på utkikk etter å avdekke muligheter til å forbedre vareflyten
Du er trives med og er flink til å koordinere, samhandle og kommunisere med relevante aktører i verdikjeden
Er endringsvillig og trives med system og logikk
Ønskelige Kvalifikasjoner:
Det er et krav om høyere utdanning, gjerne innen økonomi, supply chain og/eller innkjøp/logistikk, relevant erfaring kan kompensere for manglende formell kompetanse
God kompetanse i Excel og generelt gode IT-kunnskaper
God fremstillingsevne både muntlig og skriftlig
Hvorfor velge oss?
Konkurransedyktige betingelser
Fleksibel arbeidst
I REMA er mulighetene mange for mennesker som tør å gi av seg selv, er positive og selvstendige. Vi mener at mangfold gjør oss rikere, og oppmuntrer deg til å søke, uavhengig av hvem du er. Vil du jobbe i en spennende og hektisk bransje hvor du har stor mulighet til å påvirke din egen arbeidsdag, da anbefaler vi deg å søke på denne stillingen.Rollen rapporterer til Leder Forsyningskjede i REMA DistribusjonOm bedriftenREMA 1000 er blant Norges største dagligvareaktør og en av landets sterkeste merkevarer. Siden 1979 har REMA 1000 jobbet for å kunne tilby kunder over hele landet et godt utvalg av dagligvarer til laveste pris, av høy kvalitet, produsert og solgt på en ansvarlig måte. Ved å ha hyggelige og dyktige mennesker med riktige holdninger og fokus på å jobbe med de rette tingene, har REMA 1000 lykkes med å skape en solid virksomhet som er lønnsom ikke bare for sine kjøpmenn og for bedriften - men også for kundene.Ønsker du å lese mer om vårt arbeid med miljø og samfunnsansvar; https://www.rema.no/ansvar-i-rema-1000/SektorPrivatNettsted