Om stillingenEr du sykepleier og ønsker å bidra til videreutviklingen av vårt fagmiljø? Trives du med utfordringer, en variert arbeidsdag og å ta ansvar? Da kan denne stillingen være noe for deg.Ved vakre og landlige Byneset og Nypantunet helse- og velferdssenter, Spongdal hjemmetjenesten og omsorgsbolig, er det ledig en fast 100 prosent stilling for sykepleier med funksjon som fagutvikler. Spongdal hjemmetjeneste og omsorgsbolig er en del av samme enhet som Byneset og Nypantunet helse- og velferdssenter.Stillingen innebærer at om lag 80 prosent av arbeidsoppgavene knyttes til fagutvikling og samarbeid med St. Olavs hospital gjennom «Rett hjem»-prosjektet. Arbeidet i fagutviklerrollen vil i hovedsak være dagvakter på ukedager. De resterende 20 prosent av stillingen består av pasientnært arbeid med arbeid hver tredje helg. Stillingen rapporterer til avdelingsleder i hjemmetjenesten og inngår i det faglige utviklingsarbeidet for hele enheten.Fagutviklerarbeidet skjer på oppdrag fra lederteamet, og stillingen fungerer som en støtte i fagutviklingsprosessen i tett samarbeid med avdelingsleder. Fagutvikler har ansvar for den praktiske gjennomføringen av enhetens faglige utviklingsarbeid, slik det er delegert fra lederteamet, og skal opprettholde et nært samarbeid med og støtte lederteamet i deres arbeid.Vi er en virksomhet i kontinuerlig utvikling og legger vekt på å være fremtidsrettet samt å opprettholde et levende fagmiljø. Vi ønsker å gi våre ansatte gode muligheter for faglig utvikling og kompetanseheving. Som fagutviklingssykepleier forventes det at du er en pådriver for faglig utvikling med særlig fokus på å heve kvaliteten på tjenestene vi tilbyr våre pasienter. Rollen innebærer veiledning og opplæring av kolleger samt oppgaver knyttet til drift, delegert av avdelingsleder i hjemmetjenesten og omsorgsbolig. Hos oss vil du møte dyktige medarbeidere med ulik erfaring og kompetanse, og oppleve en variert og faglig utfordrende arbeidshverdag.Hjemmetjenesten og omsorgsboligen vår betjener en sammensatt pasientgruppe med varierende behov og komplekse diagnoser, noe som gir gode muligheter for faglig utvikling. Vårt mål er at pasienter og pårørende skal oppleve tjenester av høy kvalitet og gode relasjoner til ansatte. Enheten, som består av hjemmetjeneste, omsorgsbolig og to sykehjem, representerer en spennende arbeidsplass hvor du får møte mennesker med bred faglig tilnærming.Vi har to sykehjem, Byneset og Nypantunet, som til sammen har plass til 64 pasienter på langtidsopphold. Hjemmetjenesten og omsorgsbolig yter tjenester til omtrent 120 pasienter.Reisetiden med bil fra Heimdal til Spongdal er ca. 20 minutter, og fra Trondheim sentrum cirka 25 minutter. Det er gode parkeringsmuligheter ved helse- og velferdssenteret, og området betjenes regelmessig av bussforbindelser.Mer informasjon om jobb i helse i Trondheim kommune finnes på vår .NøkkelinformasjonSøknadsfrist:21.09.2025Arbeidsgiver:Trondheim kommuneStillingstittel:FagutviklerStillinger:1Heltid / Deltid:HeltidAnsettelsesform:FastStillingsprosent:100Webcruiter-ID:5009663715Sosial deling :Arbeidsoppgaver
Fagutvikler jobber helhetlig i enheten og har et langsiktig perspektiv for å oppnå kommunens og virksomhetens visjoner, mål og planer
Bidrar til nytenkning og innovasjon.
Deltar i fagutviklernettverk på tvers av enhetene.
Har hovedansvar for samhandling med St. Olavs hospital gjennom "rett hjem" prosjektet
I samarbeid med lederteam sørge for at det utarbeides prosedyrer og dokumenter for enheten i kvalitetssystemet, samt ha ansvar for at disse blir implementert, etterlevd og vedlikeholdt.
Styrke og oppdatere lederteamet i klinisk kunnskap
Kvalitetssikre det kliniske arbeidet for ansatte og særlig for nytilsatte
Skal kartlegge ansattes faglige kompetansebehov, prioritere og iverksette tiltak
Medansvarlig for kvalitetsutvikling og pasientsikkerhet i virksomheten
Evner å formidle og undervise, samt lede, veilede og motivere andre, jobbe godt selvstendig og i team
Utvikle og vedlikeholde samarbeidet med utdanningsinstitusjoner som videregående skole, høgskole og universitet
Er enhetens kontaktperson ut mot eksterne samarbeidspartnere med hensyn til fagutvikling og kompetanseheving for ansatte
Fagutvikler jobber helhetlig i enheten og har et langsiktig perspektiv. Dette betyr også ivaretakelse av fagutvikling til superbrukere/ressurspersoner
Å være aktiv i opplæring, oppfølging og veiledning av ansatte
Planlegge, arrangere og gjennomføre fagdager i samarbeid med lederteam.og aktuelle ressurspersoner på enheten
Fagutviklerrollen er underlagt avdelingsleder i hjemmetjenesten. Oppgaver kan endres etter enhetens behov.
Kvalifikasjoner
Autorisert sykepleier med arbeidserfaring i minimum fem år
Må ha god kunnskap om lovverk og avtaleverk
God kunnskap om drift og organisering i hjemmetjeneste og sykehjem
Arbeidserfaring fra både hjemmetjeneste og sykehjem
Må ha gode datakunnskaper og særlig kjennskap til Helseplattformen
Klinisk erfaring
Bred erfaring fra helse som gjenspeiler pasientbildet
Veiledningskompetanse
Førerkort klasse B
Gode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig
Personlige egenskaper
Gjennom engasjement, godt humør, en profesjonell holdning og evnen til å kommunisere klarer du å skape gode relasjoner med våre pasienter, pårørende, kollegaer og andre samarbeidspartnere
Løsningsorientert og strukturert
Fleksibel
Tør å ta ansvar for å iverksette nye tiltak og rutiner
Du har evnen til å takle høyt tempo og gjøre gode prioriteringer ved uplanlagte hendelser
Vi søker personer med god samarbeidsevne og som bidrar til et godt arbeidsmiljø
Du bidrar aktivt med dine positive egenskaper og ditt engasjement til et høyt kompetansenivå.
Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
Oppstart etter avtale
Mentor
Opplæring og veiledning i et godt arbeidsmiljø
Spennende og god arbeidsplass med mye arbeidsglede
Fagutvikling via e-læringsplaner og internundervisning
Dyktige avdelingsledere
Fagdager felles for hele enheten
Lønn avtales ut fra din kompetanse, erfaring og stillingens ansvar.Adresse: Bråmyra 2, 7074 Spongdal, NorgeKontaktinformasjonTrude HoveAvdelingslederWenche LangloEnhetslederOm arbeidsgiverenÅpen - kompetent - modigTrondheim kommune er landets tredje største kommune, og Norges største arbeidsplass nord for Dovre med om lag 15 000 medarbeidere. Sammen jobber vi for å gi byens innbyggere gode helse- og velferdstjenester, oppvekst- og utdanningsmuligheter, kultur- og fritidstilbud og et godt bymiljø. Vi er stadig på utkikk etter nye, engasjerte og motiverte medarbeidere.Trondheim kommune er en framtidsrettet og moderne arbeidsgiver som samarbeider med byens forsknings-, universitets- og høgskolemiljø. Hos oss finnes det spennende karrieremuligheter innen en svært bredt spekter av fagfelt. Mange av våre medarbeidere har hatt et langt og variert karriereløp internt i organisasjonen. Les mer om Trondheim kommune på vår og siden .Trondheim kommune legger til rette for mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion, etnisitet, eller hull i CV-en. Trondheim kommune tilrettelegger arbeidsforholdene så langt det er mulig.Deltidsansatte i Trondheim kommune som ønsker utvidelse av sin stilling og som er kvalifisert oppfordres og tilbys her å søke på stillinger som er utlyst.Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av (tidligere NOKUT), og godkjenningen må dokumenteres.Vi gjør oppmerksom på at søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jf. Offentleglova § 25.Gyldig politiattest må fremlegges der det er påkrevd.Vi gjør oppmerksom på at det ved behov vil gjennomføres bakgrunnssjekk.