Avdelingsleder i enhet Bo og miljøarbeidertjeneste

  • Halden, Viken
  • Fast
  • Fulltid
  • 16 dager siden
Avdelingsleder er en del av enhetens lederteam og skal bidra til helhetlig styring og utvikling av enheten. Avdelingsleder skal lede og utvikle tjenestestedene i henhold til sentrale og lokale målsettinger og bestemmelser, og i samsvar med lov- og avtaleverk.Avdelingsleders rolle er stor, det er hektiske hverdager og det ligger mye ansvar og myndighet til stillingene. Enhet Bo- og miljøarbeidertjeneste består av 17 bofellesskap, 1 avlastning bolig, 1 Uteteam (ambulant tjeneste) og Arbeid- og aktivitetssenter. Det er pr dato 10 avdelingsledere i enheten og en av stillingene i bofellesskap blir nå ledig.Oppgavene vil være spennende og varierte. Halden, på lik linje med alle andre kommuner i Norge står ovenfor store utfordringer i framtiden, så tjenesteinovasjon, omstilling og endring er sentralt i leder arbeidet. Det er utarbeidet stillingsinstruks for avdelingsledere i Halden kommune. Stillingen er etter 37,5 timers uke dagarbeid der stillingen er ren lederstilling. 1 stilling 100% avdelingsleder. Det er primært dagstilling, men det må påregnes arbeid i miljøet/turnus på sikt.Oppstart i stillingen vil være etter avtale med enhetsleder. Hovedarbeidsområde:
  • Ansvar for daglige drift innenfor fag, personal, administrasjon og økonomi.
  • Lede, organisere og koordinere aktivitetene i avdelingene, og påse at de er i samsvar med lover, forskrifter og kvalitetskriterier som regulerer tjenesten
  • Utøve personalledelse og inspirere medarbeidere til samarbeid med fokus på avdelingenes mål og overordnede mål. Se ansattes ressurser og benytte kompetansen best mulig i avdelingene
  • Utarbeide turnuser og arbeidslister i samarbeid med tillitsvalgte
  • Ha systematiske medbestemmelsesmøter
  • Sørge for godt samarbeid med tillitsvalgte og verneombud i forhold til arbeidstidsordninger, hms arbeid og arbeidsmiljø m.m
  • Samarbeid i nærmiljøet, nært samarbeid med pårørende og verger, på tvers av avdelinger, enheter og andre samarbeidspartnere
  • Sørge for god brukermedvirkning
Krav til kvalifikasjoner og utdanning:
  • Vernepleierutdanning
  • Formell lederutdanning er ønskelig, men ikke avgjørende
  • Erfaring innen ledelse, personalarbeid, økonomi og IT
  • Kjennskap til kunnskapsbasert praksis og tiltaksarbeid
  • Erfaring i arbeid med mennesker med utviklingshemming, autismespekterforstyrrelse og andre funksjonsnedsettelser
  • Kompetanse på å utvikle et godt arbeidsmiljø kjennetegnet ved bl.a. et lavt sykefravær
  • Løsningsorientert og kreativ
  • Ha evne til å ta egne avgjørelser og arbeide selvstendig
  • Veiledningserfaring
  • Evne til å jobbe systematisk og prioritere oppgaver i egen arbeidshverdag
  • Evnen til å tenke helhetlig og fokus på løsninger
  • Lojalitet til vedtatte planer, prosedyrer og rammer
  • Personlige egenskaper vil bli vektlagt
Vi kan tilby:
  • Hyggelige og kompetente medarbeidere og et godt lederteam som bistår hverandre
  • Enheten har fagrådgiver og rådgiver som bistår med enhetens kompetanseheving m.m
  • Mentor 6 - 12 måneder
  • Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver, mange varierende utfordringer knyttet til mennesker med ulike bistandsbehov og gode faglige miljøer
  • Konkurransedyktig avlønning
  • IA bedrift hvor man kontinuerlig tilstreber et godt arbeidsmiljø gjennom samarbeid med tillitsvalgte og verneombud.
Generelle betingelserEnhetsleder vil være din nærmeste overordnet.Det er krav om politiattest ved tilsettingLønn ihht gjeldende tariff Søknad sendesSøknad med CV sendes elektronisk via knappen "Søk på stilling".Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Halden kommunes servicesenter.Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette - jfr. Offentleglova §25.Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.Søknadsfrist 18.09.2025Kontakt personer:Eventuelle spørsmål vedr. stillingen rettes til: Enhetsleder Linda Sannes Bakstad tlf: 93 243 189Nestleder Tomas Staal Hafstad tlf: 477 91 992Link til søknadsskjema:Kontaktperson for stillingenLinda Sannes Bakstad+47 93243189 Kopier telefonnummerKopier e-postadresseOm bedriftenHalden er Norges vakreste by. Halden kommune har drøyt 2200 ansatte som hver dag jobber for å gjøre Halden litt bedre på en litt smartere måte enn i går. Halden kommune leverer tjenester til over 30.000 innbyggere. Vi driver alt fra barnehager og skoler til eldreomsorg. Vi gir deg både vann og vei og kulturopplevelser. Er du så heldig å få jobb i Halden kommune, får du kollegaer innen svært mange yrkesgrupper. Det bidrar til å gi en arbeidsplass med mye kunnskap, varierte oppgaver og gode faglige utviklingsmuligheter. Medarbeidere i Halden kommune jobber etter verdiene: Åpenhet - tillit - respekt - redelighet. Halden kommune har mål om å bli Norges mest innovative kommune. Hos oss er det lov å tenke nytt. Høyteknologisk industri, IKT, forskning, utvikling og innovasjon preger store deler av næringslivet i Halden. Kommunen samarbeider med næringslivet for å videreutvikle arbeidslivet og byen vår i fellesskap. Halden er en grensekommune med nærhet til viktig infrastruktur som E6, jernbane og havn. Halden har en av Norges mest besøkte turistattraksjoner i Fredriksten festning. Vi har svært mange kulturarrangementer, et aktivt og variert idrettsliv og fantastiske friluftsmuligheter. Derfor er Halden et bra sted å besøke og et fantastisk sted å jobbe og bo. www.halden.kommune.noSektorOffentlig

NAV