Fagkonsulent - persontransportløyver og sykkelparkering
OSLO KOMMUNE BYMILJOETATEN ADMINISTRASJON
- Oslo
- Fast
- Fulltid
- Du vil bli en av tre saksbehandlere som har ansvaret for forvaltning av yrkestransportlova med tilhørende forskrifter. Stillingen omfatter saksbehandling av drosje -og ruteløyver
- Behandle søknader om løyve for persontransport (drosjeløyver, ruteløyver)
- Oppfølging av løyvehavere (informasjon, kontroll, tilbakekalling mv.)
- Kontakt med transportnæringen, både skriftlig og muntlig
- Samarbeide med aktuelle myndigheter
- Delta i samarbeidsfora
- Andre forvaltningsoppgaver
- Stillingen kombinerer praktisk prosjektarbeid med strategisk utvikling og forvaltningsoppgaver
- Bidra til utvikling og implementering av Oslos sykkelparkeringstilbud
- Utarbeide veiledere, standarder og beste praksis for sykkelparkering
- Samarbeide med offentlige og private aktører for helhetlige mobilitetsløsninger
- Relevant høyere utdanning (bachelor eller master) innen mobilitet, byutvikling, samfunnsplanlegging, jus, offentlig administrasjon, samfunnsvitenskap eller lignende
- Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Kunnskap og erfaring med regelverk for persontransportløyver
- Digitale ferdigheter innen Acos WebSak, LøyveWeb og Agresso. Kjennskap til GIS er en fordel.
- Erfaring med offentlig forvaltning.
- Kjennskap til bruk av offentlig rom (anskaffelser m.m.)
- Gode analytiske evner.
- Svært god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk.
- Initiativrik, selvstendig og løsningsorientert
- Evne til å håndtere komplekse prosesser og forene ulike interesser
- Gode samarbeidsevner og relasjonsbygger på tvers av fag og organisasjoner
- Kreativ og nysgjerrig med engasjement for bærekraftig mobilitet
- Strukturert, systematisk og med høy gjennomføringsevne
- Du bidrar til et godt arbeidsmiljø
- Du er glad i å snakke med og hjelpe de som tar kontakt med etaten
- Personlige egenskaper vil bli vektlagt
- Mulighet til å forme Oslos fremtidige mobilitetsløsninger i et inkluderende fagmiljø
- Varierte og samfunnsnyttige arbeidsoppgaver med høy synlighet
- Fleksibel arbeidstid, gode ordninger for kompetanseutvikling og hjemmekontor
- Lønnes i lønnstrinn 39-54, kr.638 600- kr. 842 200. Lønnsplasseringen er avhengig av erfaring og kompetanse. For særskilt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes
- Gode pensjons- og forsikringsbetingelser gjennom Oslo Pensjonsforsikring. Som ansatt i Oslo kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen, dvs. at det ikke trekkes 2 % av din brutto lønn til pensjonsinnskudd
- To ekstra dager fri i året for oppfølging av barn tom. fylte 12 år
- Mange og varierte aktivitetstilbud hos vårt bedriftsidrettslag
0579 OsloNøkkelinformasjon: Arbeidsgiver: Oslo kommuneReferansenr.: 5008526134
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 21.09.2025Kontaktperson for stillingenGylve Aftret-Sandalseksjonssjef21802180Kopier telefonnummerOm bedriftenBymiljøetaten er en etat med cirka 900 medarbeidere som har ansvaret for forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av kommunale byrom i Oslo. I byrommene inngår fellesarealer som veier, gater, torg, møteplasser, parker og friområder, kommunale idretts- og friluftsanlegg og kommunaleide områder i Marka og indre Oslofjord.Bymiljøetaten skal sørge for innbydende byrom med godt renhold og avfallshåndtering, beplantning i parker, belysning, vedlikehold av gater, veier, turveier og broer. Etaten er en tilrettelegger og motivator for idrett, rekreasjon, naturopplevelse, folkehelse og kulturelle opplevelser.Bymiljøetaten ønsker mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett uansett alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.SektorOffentligNettsted