Avviksbehandler varemottak- Coop Logistikksenter

Coop

  • Ullensaker, Viken
  • Fast
  • Fulltid
  • 2 dager siden
Coop logistikk er en av de største logistikkaktørene i Norge. Årlig plukker vi over 140 millioner kolli, transporterer i underkant av 3 millioner m3 og distribuerer ca 250.000 leveranser til våre butikker. Vår logistikkvirksomhet består av et høyt automatisert logistikksenter på Gardermoen, 5 lokale lagerenheter og en transportvirksomhet som henter inn varer fra store deler av verden og leverer til butikker over hele landet. Dagligvare er en av de mest spennende bransjene for logistikk. Sterk kundedrevet konkurranse øker logistikkens strategiske betydning og fører til dynamiske endringsprosesser. Coop logistikk forbereder seg på ytterligere vekst gjennom å sette kunden først. Vi ønsker å sitte i førersetet og aktivt drive utviklingen i hele verdikjeden fra leverandør til lager og butikk, ved optimalisering av automatlager, lagerstruktur og transport, samt god prestasjonskultur.Vi har et utvidet behov for ressurser til håndtering av avvik ved varemottak (Tørr/Kjøl/Frys) og søker etter Avviksbehandler ved Coop LogistikksenterAnsvarsområder
  • Håndtering av reklamasjonssaker mot våre leverandører og transportører på vareleveranser inn til Clog
  • Sikre riktig saksgang og ivareta nødvendige dokumentasjonskrav
  • Koordinere komplekse saker mellom leverandør, transportør og økonomi
Kvalifikasjoner
  • Svært god forståelse for lagerdrift og vareflyt gjennom verdikjeden
  • Gode ferdigheter i SAP/WMS samt Microsoft 365
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Må beherske norsk flytende og engelsk godt
Personlige egenskaper
  • Som avviksbehandler kreves det at du er strukturert og nøyaktig.
  • Du må være analytisk og løsningsorientert samtidig som du trives med å jobbe selvstendig.
  • Du er proaktiv og opptatt av å løfte oss fremover.
  • Du er relasjonsskapende og samarbeider godt med andre for å sikre helhetlig leveranse.
Arbeidsoppgaver
  • Hente inn og sammenstille dokumentasjon i avvik- og reklamasjonssaker
  • Formidle avvik og krav mot leverandør/transportør
  • Samarbeide med Innkjøp om avtaler rundt leveranser
  • Sikre rett økonomisk oppgjør og følge opp krav mot leverandør/transportør i samarbeid Økonomi
  • Drive rotårsaksanalyser for å identifisere forbedringstiltak
  • Gi råd om forbedring og følge opp feil bruk av rutiner i Varemottak
ArbeidstidStillingen vil være basert på 2-skift og følge driftstiden i Varemottak, dvs. 36,5 timer/uke i snitt.Uke 1: Man-tors kl 06:00-14:00 og fre kl 06:00-12:00.Uke 2: Man-tors kl 14:00-22:00 og fre kl 11:30-19:30.AnnetDersom du har spørsmål til stillingen, tar du kontakt med Øyvind Frantzvåg, tlf. 91 32 34 47 eller via e-post: oyvind.Frantzvag@coop.noStillingen rapporter til Taktisk Planlegging.Søknadsfrist: 12. september 25

Coop