Vil du jobbe strategisk og operativt med økonomistyring?
- Gjerdrum, Viken
- Fast
- Fulltid
- helhetlig økonomistyring - utarbeide og følge opp budsjett, økonomiplan, regnskap og rapportering
- langsiktig bærekraft - balansere investeringer med god gjeldsforvaltning, solid likviditetsstyring og tydelig risikovurdering
- fond-, låne- og investeringsforvaltning - optimalisere bruk av fondsmidler og lånerammer, overvåke rentebinding og sikre konkurransedyktige finansieringsbetingelser
- analyse og beslutningsstøtte - levere prognoser, scenarioanalyser og klare anbefalinger til ledergruppen og folkevalgte organer
- digital utvikling og prosessforbedring - videreutvikle økonomiverktøy, datadrevne prosesser og internkontroll
- team- og kompetanseutvikling - motivere, følge opp og videreutvikle de to controllerne og øvrige samarbeidspartnere innen økonomiområdet
- videreutvikle samarbeidet med Nannestad og Hurdal i Gardermoen Vest-samarbeidet
- fullført høyere utdanning på minimum bachelornivå innen økonomi, regnskap, revisjon eller finans
- solid erfaring med økonomistyring og analyse fra fortrinnsvis kommunal sektor
- ledererfaring og dokumenterte resultater fra personal- eller prosjektledelse
- meget gode skrifltige og muntlige kommunikasjonsferdigheter på norsk
For å lykkes i stillingen er det viktig at du:
- har gode strategiske og analytiske evner
- er en tillitsskapende formidler som gjør komplekse tall, analyser og framstillinger forståelige
- er helhetlig orientert og ser koblingen mellom økonomi, tjenestekvalitet og bærekraftig samfunnsutvikling
- er en inkluderende og relasjonsorientert leder som samarbeider godt med ulike mennesker
- er trygg i møte med både faglige utfordringer og politiske prosesser
- er nøyaktig, strukturert og utviklingsorientert
- en spennende og samfunnsviktig lederstilling i en utviklingsorientert kommune
- et godt, inkluderende og helsefremmende arbeidsmiljø
- et tverrfaglig miljø med dyktige og utviklingsorienterte kolleger
- muligheter for faglig utvikling
- lønn etter avtale og i tråd med stillingens ansvar, dine kvalifikasjoner og erfaring - innplassering i hovedtariffavtalens kapittel 3 som virksomhetsleder
- gode lån, pensjons- og forsikringsordninger i KLP
- EL-billading mot betaling og gratis parkering
Link til søknadsskjema:Kontaktperson for stillingenJørgen MyhlKommunalsjef+47 473 81 902 Kopier telefonnummerKopier e-postadresseOm bedriftenJobb i Gjerdrum kommune innen organisasjons- og samfunnsutvikling gir deg muligheten til å gjøre en direkte forskjell i lokalsamfunnet. Du vil bidra til bærekraftig utvikling, jobbe med tverrfaglige prosjekter og få ansvar i et dynamisk arbeidsmiljø. Dette er en unik mulighet for personlig og profesjonell vekst i en kommune i utvikling. Bli med på laget i en kommune i sterk vekst! Gjerdrum kommune, sentralt plassert mellom Oslo og Gardermoen, er en liten perle på Romerike. Med drøyt 7 500 innbyggere er vi en attraktiv bokommune med et levende lokalmiljø og unike muligheter for friluftsliv. Her finner du alt fra turstier, skiløyper og fiskevann til et bredt kultur- og idrettstilbud. Vårt kommunesenter, Ask, byr på et koselig miljø med det du behøver av butikker, restauranter og spennende spesialforretninger. Vi søker nå framtidsrettede, rause, entusiastiske og modige ledere og medarbeidere som vil være med på å forme fremtiden for våre innbyggere. Det betyr at vi trenger ledere og medarbeidere som søker ny kompetanse, finner innovative løsninger, har god vurderingsevne og jobber godt sammen internt og eksternt. I Gjerdrum tenker vi helhet, ser muligheter og handler sammen. Er du klar for å gjøre en forskjell? Les mer og søk på våre hjemmesider!SektorOffentlig