Vi søker dyktig og engasjert personal- og økonomikonsulent

Bergen kommune

  • Bergen, Vestland
  • Fast
  • Fulltid
  • 2 dager siden
Arbeidsoppgaver
  • Faglig lederstøtte innenfor personal- og økonomioppgaver
  • Bidra til god økonomistyring
  • Ansvarlig for utarbeiding av enhetens lønns- og driftsbudsjett
  • Ansvarlig for utarbeiding av prognoser, og registrere og vedlikeholde informasjon i økonomisystem
  • Økonomioppfølging samt gjennomgang av prognoser og budsjetter med lederne ved enheten
  • Behandling av faktura og refusjoner
  • Lønnskjøring
  • Utarbeide arbeidsavtaler, ansiennitetsberegninger, attester, søknad om foreldrepenger, pensjon og lignende
  • Utarbeide sykefraværsrapporter og bistå lederne i oppfølging av sykemeldte
  • Utarbeide stillingsannonser og delta i rekrutteringsprosesser, samt påse sluttføring av prosessen i våre digitale systemer
  • Delta i enhetens HMS-arbeid
  • Arkivering og implementering av arkivsystemet BK 360.
  • Veilede og undervise ledere og andre innen sitt ansvarsområde
  • Andre administrative oppgaver kan tilkomme
Kvalifikasjoner
  • Relevant høyskoleutdanning innenfor økonomi og administrasjon/HR, minimum 3 årig bachelor. Lang erfaring kan kompensere for formell utdanning
  • Erfaring innen arbeid med økonomi og HR/personal i offentlig sektor
  • Oppdatert kunnskap om gjeldende lovverk, spesielt innenfor offentlig forvaltning, arbeidsrett, pensjonsordninger og foreldrepermisjon
  • Personlig egnethet og interesse for tjenesten
  • Norskkunnskap tilsvarende Bergen kommunes krav til språk. Personer utenfor Skandinavia må dokumentere språkferdigheter på B2-nivå i norsk skriftlig og muntlig igjennom bestått B2 prøve i norsk
  • Ha gyldig arbeids- og oppholdstillatelse
  • God skriftlig og muntlig formidlingsevne
  • God IKT- kompetanse
Personlige egenskaper
  • Du er kompetent, åpen, pålitelig og engasjert
  • Du er selvstendig og dedikert, og har god kompetanse innenfor fagområdene
  • Du har evne til å tenke og handle strategisk og analytisk
  • Du er serviceinnstilt
  • Du er fleksibel
  • Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper
  • Du er positiv i møte med beboere, pårørende, ansatte og andre samarbeidspartnere
  • Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
  • En spennende og utfordrende arbeidsplass i stadig utvikling
  • Varierte arbeidsoppgaver
  • En arbeidsplass der vi spiller hverandre gode
  • Et miljø med stor takhøyde for faglig diskusjoner og refleksjoner
  • En støttende og faglig engasjert ledelse
  • Gratis parkering
  • Fine fellesarealer for både beboere, pårørende og ansatte
  • Lønn etter tariff
  • Gode pensjonsordninger
Adresse: Søreide sykehjem, Grunnane 71, 5251 Søreidgrenda, NorgeKontaktinformasjonIngunn Kristin KjemhusStyrerOm arbeidsgiverenBergen kommune søker motiverte medarbeidere som er kompetente, åpne, pålitelige og samfunnsengasjerte. Kvalitet i tjenestene skapes gjennom godt arbeidsmiljø og mangfold blant ansatte.

Bergen kommune