Om stillingenVi er et sentralt lønningskontor som fører lønn for Sandnes kommune og flere andre kommunale og interkommunale foretak. I dag er vi 14 medarbeidere med et høyt faglig miljø. Vårt ansvar er å utbetale rett lønn til rett tid, kreve inn refusjoner og foreta lovpålagt rapportering av arbeids og lønnsdata til offentlige instanser og pensjonskasser.Vi har systemansvar for lønns- og HR systemet Visma Enterprise HRM, og reiseregningssystemet Expense, som innebærer drift og vedlikehold av systemet, integrasjoner og datatransport mot andre systemer internt og eksternt. Ansvaret for GDPR, datakvalitet, bakgrunns- og grunndata ligger også hos oss.Vi jobber nå med å utvide og oppgradere vårt lønnssystem til en digital plattform.NøkkelinformasjonSøknadsfrist:21.09.2025Arbeidsgiver:Sandnes kommuneSted:SandnesStillingstittel:SaksbehandlerStillinger:1Heltid / Deltid:HeltidAnsettelsesform:FastStillingsprosent:100Webcruiter-ID:5010588118Sosial deling :ArbeidsoppgaverVi ser etter deg som har god IT- og systemforståelse, som kan bidra til å drifte våre IT-systemer og tilhørende rutiner. Du vil delta i faglige- og digitaliserings prosjekter hvor lønningsavdelingens fraværsgruppe er involvert. Du vil være en fagperson på lønnsområdet, med hovedvekt på foreldrepermisjoner, fravær og refusjoner.Vi ser etter deg som trives i skjæringspunktet mellom IT og lønn/fravær, og som evner å omsette lover og avtaler i praktisk, systematisk og effektiv drift i IT systemer. Oppgavene kan innbefatte, men er ikke begrenset til:
Selvstendig ansvar for oppfølging av foreldrepenger, utvikle systemer og rutiner
Kontroll av fraværsdata fra forsystemer
Oppfølging av sykepenger og maksdato mot NAV og ledere
Saksbehandle lønns- og fraværssaker med utstrakt service til våre ledere
Rapportere, kontrollere og avstemme mot regnskap, årsoppgjør
Kontrollarbeid datakvalitet
Prosjekter
Rapporteringer
Kvalifikasjoner
Krav om norskferdigheter på minimum nivå B2
Relevant utdanning fra høyskole/universitet på bachelornivå. Lengre relevant erfaring med lønnsarbeid kan kompensere for manglende utdanning på bachelornivå
Må ha gode datakunnskaper og systemforståelse
Ønskelig med erfaring med Visma HRM og Gat
Ønskelig med relevant arbeidserfaring
Personlige egenskaper
Analytisk
Initiativrik og selvgående
Fleksibel og endringsvillig
Nøyaktig og strukturert
Interesse for IT og teknologi
Vi tilbyrHos oss blir du en del av et engasjert og faglig arbeidsmiljø. Du får muligheten til å jobbe med spennende prosjekter og faglig utvikling av avdelingen.
Hjem-jobb-hjem avtale
Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Adresse: Rådhusgata 1, 4306 SandnesKontaktinformasjonLiv LysgaardVirksomhetslederOm arbeidsgiverenSandnes kommune er kåret til Norges mest attraktive by i 2022. Visjonen vår er: "Sandnes - i sentrum for framtiden" og verdiene våre er "modig, romslig og sunn". Verdiene våre skal vise igjen hos den enkelte medarbeider og måten vi jobber på.Sandnes ligger sentralt på Nord-Jæren, og er blant Norges mest folkerike kommuner. Den består av etablerte storby- og tettstedsområder, og er en av fylkets største landbrukskommuner. Vi har idrettsmiljø i norgestoppen, et yrende kulturliv og vakre friluftsområder på rekke og rad. Kommunen kjennetegnes dessuten av et aktivt næringsliv og en sterk kulturhistorie. Sandnes er alt dette og mye mer!Vi ønsker å være en arbeidsgiver som gjenspeiler mangfoldet i samfunnet. Derfor oppfordrer vi alle kvalifiserte til å søke - uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion, etnisitet eller hull i CV-en. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort, selv om en har bedt om å bli unntatt offentlighet.