Avdelingsleder

Trondheim kommune

  • Trondheim, Trøndelag
  • Fast
  • Fulltid
  • 13 dager siden
Arbeidsoppgaver
  • Helhetlig lederansvar
  • Tett oppfølging av avdelingens medarbeidere gjennom utviklingssamtaler, kompetanseutvikling og sykefraværsoppfølging
  • Strategisk kompetanseplanlegging og bevisst ressursutnyttelse
  • Sørge for en god og forsvarlig daglig drift av tjenesten
  • Forvalte avdelingens budsjett i samarbeid med øvrig ledelse
  • Deltakelse i lederteamet og bidra til god arbeidsfordeling og samarbeid
  • Samarbeide tett med enhetens HR-team, stab, fagutviklingssykepleier og eksterne samarbeidspartnere
  • Bidra til å sikre og følge opp beslutninger i regi av ledelsen
  • Bidra til at enheten når sine mål og sikre god informasjon innad i enheten
  • Kvalitetsarbeid og internkontroll
Kvalifikasjoner
  • Offentlig godkjent sykepleier. Annen helsefaglig bachelorutdanning med relevant erfaring innen AMK, akuttmottak eller legevakt vil kunne bli vurdert.
  • Ønskelig med ledererfaring og personalledelse
  • Ønskelig med utdanning i ledelsesfag
  • Ønskelig med klinisk kompetanse fra relevant fagområde som AMK og legevakt
  • God organisasjonsforståelse
  • Gode IT kunnskaper
Personlige egenskaper
  • Evne til å tåle en uforutsigbar og hektisk arbeidshverdag med høy aktivitet
  • Gode kommunikasjonsevner som også innebærer å kommunisere med tydelighet
  • Kan jobbe selvstendig og strukturert
  • God gjennomføringsevne
  • Nytenkende i arbeidet med utviklingen av bærekraftige helsetjenester
  • Evne til å jobbe i team
  • Gode samarbeidsevner
  • Systematisk
  • Engasjert og arbeidsom
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
  • Godt arbeidsmiljø, selvstendige arbeidsoppgaver og arbeid i team
  • Deltagelse i kommunens lederutvikling
  • Fleksitid
Lønn avtales ut fra din kompetanse, erfaring og stillingens ansvar. * Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Gode utviklingsmuligheter
Adresse: Mauritz Hansens gate 4, 7030 Trondheim, NorgeKontaktinformasjonHilde Lisbeth MyhreEnhetslederOm arbeidsgiverenÅpen - kompetent - modigTrondheim kommune er landets tredje største kommune, og Norges største arbeidsplass nord for Dovre med om lag 15 000 medarbeidere. Sammen jobber vi for å gi byens innbyggere gode helse- og velferdstjenester, oppvekst- og utdanningsmuligheter, kultur- og fritidstilbud og et godt bymiljø. Vi er stadig på utkikk etter nye, engasjerte og motiverte medarbeidere.Trondheim kommune er en framtidsrettet og moderne arbeidsgiver som samarbeider med byens forsknings-, universitets- og høgskolemiljø. Hos oss finnes det spennende karrieremuligheter innen en svært bredt spekter av fagfelt. Mange av våre medarbeidere har hatt et langt og variert karriereløp internt i organisasjonen. Les mer om Trondheim kommune på vår og siden .Trondheim kommune legger til rette for mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion, etnisitet, eller hull i CV-en. Trondheim kommune tilrettelegger arbeidsforholdene så langt det er mulig.Deltidsansatte i Trondheim kommune som ønsker utvidelse av sin stilling og som er kvalifisert oppfordres og tilbys her å søke på stillinger som er utlyst.Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av (tidligere NOKUT), og godkjenningen må dokumenteres.Vi gjør oppmerksom på at søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jf. Offentleglova § 25.Gyldig politiattest må fremlegges der det er påkrevd.Vi gjør oppmerksom på at det ved behov vil gjennomføres bakgrunnssjekk.

Trondheim kommune