Rådgiver/seniorrådgiver - anskaffelser innen helse- og omsorgsområdet

Bergen kommune

  • Bergen, Vestland
  • Fast
  • Fulltid
  • 8 dager siden
Byrådsavdeling for eldre, helse og omsorg skal styrke sitt anskaffelsesfaglige arbeid, blant annet knyttet til kjøp av helse- og omsorgstjenester. Vi søker derfor etter en rådgiver/seniorrådgiver som kan bidra i arbeidet. Oppgavene strekker seg fra planlegging og gjennomføring av konkurranser, oppfølging av inngåtte kontrakter, utviklingsoppgaver og rådgivning til byrådsavdelingen og underliggende etater.For å sikre god faglig forankring vil stillingen ha sin base ved Innkjøp konsern som er kommunens fagavdeling for anskaffelser. Avdelingen har 21 ansatte og er et ledende fagmiljø for offentlige anskaffelser i regionen. Den som ansettes vil rapportere til leder av Innkjøp konsern, men skal i hovedsak arbeide med oppdrag fra Byrådsavdeling for eldre, helse- og omsorg.Stillingen vil by på en rekke faglige utfordringer knyttet til anskaffelser av stor betydning og verdi. Har du lyst til å bidra i dette meningsfulle arbeidet, så vil vi gjerne høre fra deg.Arbeidsoppgaver
  • Planlegge og lede anskaffelsesprosesser
  • Oppfølging av inngåtte kontrakter
  • Følge opp behov for anskaffelser fra etatene underlagt byrådsavdelingen
  • Delta i avdelingens utviklings- og effektiviseringsarbeid, med vekt på økonomiske og kvalitative sider av anskaffelser
  • Bidra med forankring og kommunikasjon av offentlige anskaffelser og kontrakter
  • Være en aktiv rådgiver og samarbeidspart innen fagområdet, både regionalt og nasjonalt
Kvalifikasjoner
  • Høyere utdanning på masternivå, gjerne innen jus eller økonomi. Andre fagområder som for eksempel samfunnsvitenskap, kan også være aktuelle.
  • Lang erfaring innen anskaffelser sammen med relevant bachelorutdanning kan kompensere for masterkravet.
  • Kunnskap om regelverk og erfaring fra arbeid med offentlige anskaffelser eller lignende relevant erfaring fra offentlig eller privat virksomhet.
  • God erfaring med bruk av verktøy for konkurransegjennomføring og kontraktsforvaltning
  • Erfaring fra prosjektledelse eller prosjektarbeid.
Personlige egenskaper
  • Evne til å raskt sette seg inn i komplekse problemstillinger og trekke på andres fagkunnskap for å drive prosesser videre
  • Relasjonsorientert og gode samarbeidsegenskaper
  • Gode kommunikasjonsferdigheter, muntlig og skriftlig
  • Selvstendig, fleksibel og glad i et høyt arbeidstempo
  • Analytisk og strukturert
Vi tilbyr
  • Spennende stilling med varierte og utfordrende arbeidsoppgaver i et kompetent og samfunnsengasjert arbeidsmiljø
  • Lønn etter avtale
  • Fleksibel arbeidstid
  • Attraktive kontorlokaler i Bergen rådhus
  • Mulighet for hjemmekontor i henhold til Bergen kommunes retningslinjer
Kontaktinformasjon Bernt Tungodden, Seksjonssjef, 94525680,
Birgitte Gullestad , Innkjøpssjef, 41669640,Arbeidssted Rådhusgaten 10
5014 BergenNøkkelinformasjon: Arbeidsgiver: Bergen kommuneReferansenr.: 5000420910
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 14.09.2025Kontaktpersoner for stillingenBirgitte GullestadInnkjøpssjef41669640Kopier telefonnummerKopier e-postadresseBernt TungoddenSeksjonssjef94525680Kopier telefonnummerKopier e-postadresseOm bedriftenBergen kommune søker motiverte medarbeidere som er kompetente, åpne, pålitelige og samfunnsengasjerte. Kvalitet i tjenestene skapes gjennom godt arbeidsmiljø og mangfold blant ansatte.SektorOffentligNettsted

Bergen kommune