
Avdelingsleder
- Norge
- Fast
- Fulltid
Hamnahaugen helse- og omsorgssenter er et topp moderne helsetun med langtidsplasser, korttidsplasser og demensavdeling. Totalt 19 plasser. Hjemmetjenesten sone Lensvik har ansvaret for i overkant av 100 hjemmeboende brukere med behov for helsetjenester i hjemmet og praktisk bistand. Ved helsetunet er vi spesielt gode på pleie i livets sluttfase og palliative situasjoner. Våre lokaler er topp moderne og med en fantastisk beliggenhet ved hurtigbåtkaia i Lensvik. Kommer du med bil tar turen ca 30 minutter fra Orkanger.Som leder blir du en del av hjemmetjenesten sitt ledernettverk med faste ukentlige møter. Ledernettverket består av enhetsleder, fagleder, 5 avdelingsledere og spesialkonsulent. I tillegg vil du samarbeide tett med drifts- og fagkoordinator tilknyttet akkurat denne stillingen. Enheten i Lensvik utgjør til sammen ca 35 årsverk.NøkkelinformasjonSøknadsfrist:11.09.2025Arbeidsgiver:Orkland kommuneSted:LensvikStillingstittel:AvdelingslederStillinger:1Heltid / Deltid:HeltidAnsettelsesform:FastStillingsprosent:100Webcruiter-ID:5004710927Sosial deling :Arbeidsoppgaver
- Delegert ansvar for daglig drift av avdelingen
- Legge til rette for godt samarbeidsmiljø og faglig utvikling i avdelingen
- Skape rom for å være en pådriver i enhetens utviklingsarbeid, samt ivareta enhetens sterke ønske om medarbeiderdrevet innovasjon
- Sørge for god internkontroll
- Rapportere til enhetsleder for Hjemmetjenester på resultat og økonomi
- Samarbeid med øvrig tjenesteapparat i kommunen slik at tjenestene oppleves som helhetlige og koordinerte
- Personalansvar for ca 35 årsverk
- Du har relevant ledererfaring og lederutdanning
- Det er ønskelig at du har 3-årig helsefaglig høyskoleutdanning
- Du har gode evner til samarbeid, koordinering og kommunikasjon både innad i avdelingen og opp mot sykehus, leger, pasient og pårørende
- Du har fokus på relasjonsorientert ledelse
- Du er løsningsorientert og ser muligheter fremfor begresninger
- Du har evne til å arbeid selvstendig og i team
- Du er fleksibel og står stødig i utfordrende situasjoner
- Du har gode IT- kunnskaper og er opptatt av velferdstekonologi og digitalisering for å levere enda bedre tjenester
- Du evner å arbeide strukturert og systematisk og har stor arbeidskapasitet og evne til å prioritere
- Du har gode ferdigheter i norsk, både skriftlig og muntlig
- I tillegg til relevant kompetanse legger vi stor vekt på personlige egenskaper og skikkethet. Orkland kommune gir ansatte ansvar og tillit under trygge rammer og trygge ledere.
- Kompetente og ansvarliggjorte medarbeidere i et aktivt og engasjert fagmiljø
- En spennende arbeidsplass med varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
- Et engasjert og løsningsorientert lederteam som støtter hverandre
- En organisasjon og enhet i sterk utvikling
- Fadderordning for nytilsatte
- Lønn etter avtale og gode pensjons- og forsikringsordninger
Vi tror på kraften i å være modige - å ta kloke valg for fremtiden og alltid være nær våre innbyggere og vårt næringsliv. Med 18 829 innbyggere og en klar visjon for vekst, er Orkland et sted hvor du kan gjøre en forskjell, hver dag.
Her legger vi til rette for at det skal være godt å leve, lære, jobbe og skape. Vi er i front innen grønn næringsutvikling og jobber målrettet for å gjøre Orkland til en kommune hvor både mennesker og bedrifter trives.
Er du klar til å bidra til vårt felleskap og våre ambisjoner? Bli med og sett spor i Orkland!